Olympische Spelen: UPS en Schenker zijn de spekkopers

De transportbedrijven die het meeste werk hebben en het meeste verdienen aan de Olympische Spelen, zijn UPS en DB Schenker. Zij zijn door de Olympische organisatie aangewezen als de officiële logistieke partners.

Schenker is de internationale vrachtexpediteur en douanespecialist van het sportevenement, UPS vervoert de pakketjes, regelt het lokale transport en is de beheerder van het Beijing Olympic Logistics Center. ‘Zodra de vracht in China aankomt, neemt UPS het werk over’, schetst Carsten Helssen, Euro- pees woordvoerder van UPS, de rolverdeling.

Het Beijing Olympic Logistics Center van UPS, nabij de internationale luchthaven van de stad, is een open overslagcentrum van meer dan 100.000 vierkante meter dat onderdak biedt aan 4 warehouses en op het hoogtepunt werk zal bieden aan 800 mensen. Nu al, een maand voordat het evenement begint, zijn er in het logistieke centrum miljoenen goederen behandeld. ‘Het is het grootste logistieke centrum dat gerund wordt door UPS in Azië’, zegt Helssen.

‘Vanuit het Olympische distributiecentrum worden 37 sportlocaties, 72 trainingslocaties en 15 andere locaties, zoals mediabedrijven, bevoorraad. Alles waarvan je je kunt voorstellen dat het met de Spelen te maken zou kunnen hebben, wordt via het centrum vervoerd. Van de opnameapparatuur van televisiestations en instrumenten voor de tijdwaarneming tot de vloeren voor de turnhallen en het eten voor het Olympisch dorp. De langste objecten zijn de kano’s van bijna elf meter.’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Reacties

Als er één vulkaantje op IJsland uitbarst, levert dat in één keer honderd keer zoveel CO2 op als we in een halve eeuw winnen door binnenschepen langzamer te laten varen. Alle beetjes helpen, zal best. Maar wie dit verzonnen heeft, zou eens heel even moeten kijken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Krakatau_(vulkaan).

Dan zie je de dingen weer in proportie.

Geplaatst door: Hajo van Delft op

Wat een fantastisch idee. Zou Lubbers hier weer achter zitten? We maken van heel Nederland een Nationaal Park de Hoge Veluwe. En daarna maar zeuren dat er bezuinigd moet worden.

Geplaatst door: Onno de Graaff op

Ik ben het eens met François dat de keuze van de antwoorden wel wat genuanceerder had gekund, om het maar voorzichtig uit te drukken. Scheuren met die boten lijkt me letterlijk en figuurlijk wat kort door de bocht, maar ik kan me niet voorstellen dat een paar kilometer langzamer varen met binnenschepen veel milieuwinst oplevert. Hoe zit dat dan met de Fast Ferry en die leuke wetertaxi’s in Rotterdam? Die scheuren er nu wel lekker op los!

Geplaatst door: Kees van Kralingen op

Wat is dit voor een poll als alle mogelijke antwoorden negatief zijn tav. de stelling? Hoe kan iemand hier nu een kritisch geluid laten horen?

Waarom overigens die fixatie op het milieu (valt nog mee dat we niet wéér over CO2 gaan emmeren) ; de binnenvaart heeft immers andere troeven uit te spelen.

Geplaatst door: François Jansen op
Olympische Spelen: UPS en Schenker zijn de spekkopers | NT

Olympische Spelen: UPS en Schenker zijn de spekkopers

De transportbedrijven die het meeste werk hebben en het meeste verdienen aan de Olympische Spelen, zijn UPS en DB Schenker. Zij zijn door de Olympische organisatie aangewezen als de officiële logistieke partners.

Schenker is de internationale vrachtexpediteur en douanespecialist van het sportevenement, UPS vervoert de pakketjes, regelt het lokale transport en is de beheerder van het Beijing Olympic Logistics Center. ‘Zodra de vracht in China aankomt, neemt UPS het werk over’, schetst Carsten Helssen, Euro- pees woordvoerder van UPS, de rolverdeling.

Het Beijing Olympic Logistics Center van UPS, nabij de internationale luchthaven van de stad, is een open overslagcentrum van meer dan 100.000 vierkante meter dat onderdak biedt aan 4 warehouses en op het hoogtepunt werk zal bieden aan 800 mensen. Nu al, een maand voordat het evenement begint, zijn er in het logistieke centrum miljoenen goederen behandeld. ‘Het is het grootste logistieke centrum dat gerund wordt door UPS in Azië’, zegt Helssen.

‘Vanuit het Olympische distributiecentrum worden 37 sportlocaties, 72 trainingslocaties en 15 andere locaties, zoals mediabedrijven, bevoorraad. Alles waarvan je je kunt voorstellen dat het met de Spelen te maken zou kunnen hebben, wordt via het centrum vervoerd. Van de opnameapparatuur van televisiestations en instrumenten voor de tijdwaarneming tot de vloeren voor de turnhallen en het eten voor het Olympisch dorp. De langste objecten zijn de kano’s van bijna elf meter.’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Reacties

Als er één vulkaantje op IJsland uitbarst, levert dat in één keer honderd keer zoveel CO2 op als we in een halve eeuw winnen door binnenschepen langzamer te laten varen. Alle beetjes helpen, zal best. Maar wie dit verzonnen heeft, zou eens heel even moeten kijken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Krakatau_(vulkaan).

Dan zie je de dingen weer in proportie.

Geplaatst door: Hajo van Delft op

Wat een fantastisch idee. Zou Lubbers hier weer achter zitten? We maken van heel Nederland een Nationaal Park de Hoge Veluwe. En daarna maar zeuren dat er bezuinigd moet worden.

Geplaatst door: Onno de Graaff op

Ik ben het eens met François dat de keuze van de antwoorden wel wat genuanceerder had gekund, om het maar voorzichtig uit te drukken. Scheuren met die boten lijkt me letterlijk en figuurlijk wat kort door de bocht, maar ik kan me niet voorstellen dat een paar kilometer langzamer varen met binnenschepen veel milieuwinst oplevert. Hoe zit dat dan met de Fast Ferry en die leuke wetertaxi’s in Rotterdam? Die scheuren er nu wel lekker op los!

Geplaatst door: Kees van Kralingen op

Wat is dit voor een poll als alle mogelijke antwoorden negatief zijn tav. de stelling? Hoe kan iemand hier nu een kritisch geluid laten horen?

Waarom overigens die fixatie op het milieu (valt nog mee dat we niet wéér over CO2 gaan emmeren) ; de binnenvaart heeft immers andere troeven uit te spelen.

Geplaatst door: François Jansen op