Oneerlijke staatssteun in buurlanden kost Nederland overslag

De Nederlandse havens lopen overslag mis door oneerlijke staatssteun aan havens in buurlanden Duitsland en België.

Dat stelt het onderzoek ‘Level playing field’ dat is opgesteld door de Erasmus Universiteit Rotterdam en Ecorys. Rotterdam zou per jaar 7% meer containers kunnen overslaan indien er sprake is van een gelijk speelveld

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Me naam zegt genoeg. Dit is weer een lachertje! De zoveelste onzin die Allard en zijn cornuiten uitkramen. Ga je toch is bemoeien wat er in Rotterdam gebeurd.

Geplaatst door: Henk Lachertje op

Geheel zonder subsidie, en op eigen kracht:

http://www.distrirail.nl

Geplaatst door: Dennis de Roo op

Onderweg naar huis op Radio 1 een kort interview met topman van het Antwerps havenbedrijf Eddy Bruyninckx over dit onderwerp. Luister even:

http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2014-03-06/17:00

Even doorspoelen tot 44:55 minuten. Eddy is echt heel eerlijk.

Geplaatst door: Frank van Hal op

In het verleden (1966-1997) werkte ik als cargadoor in de amsterdamse haven. Hierbij is meer dan eens gebleken dat het ‘voordeel’ van buitenlandse havens uitsluitend bestond uit een andere interpretatie van de europese regels c.q wetten.
Nederland kijkt naar de negatieve kant, anderen kijken naar een positieve uitleg. Een europese regelgeving is gebaseerd op een gemeenschappelijk belang, m.a.w er ontstaan gaten in de wet om het ieder naar de zin te maken.

Geplaatst door: mensinga op

Wat een muggenzifterij…Zulke verschillen tussen lidstaten van de Europese unie zullen idd. wel voorkomen en zijn inherent aan het gezamenlijk beleid dat men wil gaan voeren in Europa. Als deze "punten en komma’s" reeds "de markt verstoren" aldus de minister zou ze misschien beter eens eerst orde op zaken stellen in het wegtransport,waar onze nationale transportbedrijven MOETEN uitwijken naar landen waar de chauffeurs onderbetaald worden en zo héél de boel verzie

Geplaatst door: Stefan op
Oneerlijke staatssteun in buurlanden kost Nederland overslag | NT

Oneerlijke staatssteun in buurlanden kost Nederland overslag

De Nederlandse havens lopen overslag mis door oneerlijke staatssteun aan havens in buurlanden Duitsland en België.

Dat stelt het onderzoek ‘Level playing field’ dat is opgesteld door de Erasmus Universiteit Rotterdam en Ecorys. Rotterdam zou per jaar 7% meer containers kunnen overslaan indien er sprake is van een gelijk speelveld

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Me naam zegt genoeg. Dit is weer een lachertje! De zoveelste onzin die Allard en zijn cornuiten uitkramen. Ga je toch is bemoeien wat er in Rotterdam gebeurd.

Geplaatst door: Henk Lachertje op

Geheel zonder subsidie, en op eigen kracht:

http://www.distrirail.nl

Geplaatst door: Dennis de Roo op

Onderweg naar huis op Radio 1 een kort interview met topman van het Antwerps havenbedrijf Eddy Bruyninckx over dit onderwerp. Luister even:

http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2014-03-06/17:00

Even doorspoelen tot 44:55 minuten. Eddy is echt heel eerlijk.

Geplaatst door: Frank van Hal op

In het verleden (1966-1997) werkte ik als cargadoor in de amsterdamse haven. Hierbij is meer dan eens gebleken dat het ‘voordeel’ van buitenlandse havens uitsluitend bestond uit een andere interpretatie van de europese regels c.q wetten.
Nederland kijkt naar de negatieve kant, anderen kijken naar een positieve uitleg. Een europese regelgeving is gebaseerd op een gemeenschappelijk belang, m.a.w er ontstaan gaten in de wet om het ieder naar de zin te maken.

Geplaatst door: mensinga op

Wat een muggenzifterij…Zulke verschillen tussen lidstaten van de Europese unie zullen idd. wel voorkomen en zijn inherent aan het gezamenlijk beleid dat men wil gaan voeren in Europa. Als deze "punten en komma’s" reeds "de markt verstoren" aldus de minister zou ze misschien beter eens eerst orde op zaken stellen in het wegtransport,waar onze nationale transportbedrijven MOETEN uitwijken naar landen waar de chauffeurs onderbetaald worden en zo héél de boel verzie

Geplaatst door: Stefan op