Braziliaanse overname maakt MSC groter dan Maersk

Log-In Logistica

Het management van de Braziliaanse rederij Log-In Logistica heeft ingestemd met een overnamebod van MSC waarmee de Zwitsers-Italiaanse reus voor een aankoopbedrag van 500 miljoen dollar 67% van de aandelen van het Braziliaanse bedrijf in handen krijgt. De ruim 15.000 teu scheepscapaciteit die MSC met de deal verwerft, zijn genoeg om van MSC ten koste van concurrent Maersk de nieuwe grootste containerrederij ter wereld te maken.

‘En daar zullen we het hebben’, reageert scheepvaartdeskundige Lars Jensen op het nieuws uit Brazilië. ‘MSC is nu ’s werelds grootste containercarrier’.

Log-In Logistica, gespecialiseerd in regionaal zeetransport langs de Braziliaanse en Argentijnse kust, heeft een vloot van zeven schepen van 1700 à 2800 teu, en nog twee stuks in aanbouw, en brengt MSC’s totale capaciteit volgens het telraam van Jensen op 4.271.634 teu. Maersk heeft een vloot van in totaal 4.264.054 teu.

Alleen de Braziliaanse mededingingsautoriteiten zouden nog roet in het eten kunnen gooien; die moeten ook nog instemmen met de deal. Scheepvaartwatchers wisten al dat de nummer 1-positie voor MSC er hoe dan ook zat aan te komen.

Deze week zette MSC haar groeiambities nog meer kracht bij met een overnamebod op Bolloré Africa Logistics.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Braziliaanse overname maakt MSC groter dan Maersk | NT

Braziliaanse overname maakt MSC groter dan Maersk

Log-In Logistica

Het management van de Braziliaanse rederij Log-In Logistica heeft ingestemd met een overnamebod van MSC waarmee de Zwitsers-Italiaanse reus voor een aankoopbedrag van 500 miljoen dollar 67% van de aandelen van het Braziliaanse bedrijf in handen krijgt. De ruim 15.000 teu scheepscapaciteit die MSC met de deal verwerft, zijn genoeg om van MSC ten koste van concurrent Maersk de nieuwe grootste containerrederij ter wereld te maken.

‘En daar zullen we het hebben’, reageert scheepvaartdeskundige Lars Jensen op het nieuws uit Brazilië. ‘MSC is nu ’s werelds grootste containercarrier’.

Log-In Logistica, gespecialiseerd in regionaal zeetransport langs de Braziliaanse en Argentijnse kust, heeft een vloot van zeven schepen van 1700 à 2800 teu, en nog twee stuks in aanbouw, en brengt MSC’s totale capaciteit volgens het telraam van Jensen op 4.271.634 teu. Maersk heeft een vloot van in totaal 4.264.054 teu.

Alleen de Braziliaanse mededingingsautoriteiten zouden nog roet in het eten kunnen gooien; die moeten ook nog instemmen met de deal. Scheepvaartwatchers wisten al dat de nummer 1-positie voor MSC er hoe dan ook zat aan te komen.

Deze week zette MSC haar groeiambities nog meer kracht bij met een overnamebod op Bolloré Africa Logistics.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement