Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
FNV Bondgenoten wil dat de pensioenpremie in het wegvervoer wordt verhoogd, ten laste van de werkgevers.
Dit voorstel heeft de bond vorige week tijdens het eerste overleg over een nieuwe cao in deze bedrijfstak op tafel gelegd. De werkgevers wijzen het voorstel vooralsnog af.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Volgens mij kunnen ze bij FNV niet vooruit denken.
Als de sociale premies in dit land nog verder stijgen dan houdt geen vervoerder het vol in dit land.
Wij zijn de duurste personeelsleden in West Europa hetgeen de concurrentie juist bemoeilijkt.
Premies moeten juist naar beneden, hetgeen te bereiken is door het ambtenarenapparaat drastisch uit te dunnen.
Hiermede ook het verplicht stellen aan een aangewezen fonds deel te nemen, dit is alleen om ambtenaren aan het werk te houden.
Veel succes alle
Lastenverhogingen lijkt mij niet de aangewezen weg voor een branche die als geen ander te maken heeft met de EG. De EG staat toch echt voor vrij verkeer van diensten en mensen. Dus ook arbeidskrachten. Je kunt een tijdje belemmeringen opwerpen, maar beter is om leden erop opmerkzaam te maken dat de wereld veranderd is.
Grappenmakers bij het FNV. Het lijkt mij beter dat zij hun leden erop gaan voorbereiden dat EG Vrij verkeer van Goederen en Diensten voor staat en dat je tijdelijk allerlei belemmeringen kunt opwerpen, maar dat de wereld van transport toch echt veranderd is. Hogere lasten lijkt mij niet de aangewezen weg
Waarom verbaast mij deze uitspraak van Dhr. Vallenduuk niet…
weet vallenduuk dan niet dat het prepensioen is afgeschaft
Waarom verhoging pensioenpremie? Met het vroegpensioen loopt Nederland voorop. Juist de pensioenpremie springt er t.o.v. de buitenlandse chauffeurs fors uit. Als de werknemers willen harmoniseren, dan maar weer terug naar 65 jaar als uittreeleeftijd.