Duitse logistiek ziet chauffeurs en machinisten schaarser worden

Volgens het Duitse Bundesamt für Güterverkehr (BAG) dreigt de komende jaren in delen van de logistieke sector in dat land een schaarste aan arbeidskrachten.

Daarbij moet vooral aan chauffeurs en treinmachinisten worden gedacht, maar ook aan in handel en economie geschoold personeel, bijvoorbeeld in de expeditie- en de koeriers- en expresbranche.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

wellicht zoekt niemand meer de traditionele machinisten ivm prijs / kwaliteit verhouding. We kunnen beter goed gemotiveerde Nederlandse machinisten in D laten rijden komt ook onze eigen economie ten goede en laten we hopen dat die nog voor een normaal salaris betrokkenheid willen tonen tot het product goederen over het spoor.

Geplaatst door: Mark Jansen op
Duitse logistiek ziet chauffeurs en machinisten schaarser worden | NT

Duitse logistiek ziet chauffeurs en machinisten schaarser worden

Volgens het Duitse Bundesamt für Güterverkehr (BAG) dreigt de komende jaren in delen van de logistieke sector in dat land een schaarste aan arbeidskrachten.

Daarbij moet vooral aan chauffeurs en treinmachinisten worden gedacht, maar ook aan in handel en economie geschoold personeel, bijvoorbeeld in de expeditie- en de koeriers- en expresbranche.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

wellicht zoekt niemand meer de traditionele machinisten ivm prijs / kwaliteit verhouding. We kunnen beter goed gemotiveerde Nederlandse machinisten in D laten rijden komt ook onze eigen economie ten goede en laten we hopen dat die nog voor een normaal salaris betrokkenheid willen tonen tot het product goederen over het spoor.

Geplaatst door: Mark Jansen op