‘Hoge brandstofrekening vooral niet zelf absorberen als vervoerder’

Interview

Fors stijgende brandstofprijzen zorgen voor groeiende spanningen tussen vervoerder, expediteur en verlader. Wie moet immers de extra kosten betalen als er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt? Het leidt vaak tot moeizame onderhandelingen over de uiteindelijke transportrekening. Kornelia Reifenberg, ‘pricing’-expert en partner bij de Duitse consultant Simon-Kucher & Partners, waarschuwt in de DVZ dat vooral in het wegvervoer de stijgende dieselkosten magere winstmarges kunnen opeten. Zij heeft een aantal waardevolle tips hoe te onderhandelen als de dieselprijzen een gat dreigen te schieten in de inkomsten van logistiek dienstverleners.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Hoge brandstofrekening vooral niet zelf absorberen als vervoerder’ | NT

‘Hoge brandstofrekening vooral niet zelf absorberen als vervoerder’

Interview

Fors stijgende brandstofprijzen zorgen voor groeiende spanningen tussen vervoerder, expediteur en verlader. Wie moet immers de extra kosten betalen als er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt? Het leidt vaak tot moeizame onderhandelingen over de uiteindelijke transportrekening. Kornelia Reifenberg, ‘pricing’-expert en partner bij de Duitse consultant Simon-Kucher & Partners, waarschuwt in de DVZ dat vooral in het wegvervoer de stijgende dieselkosten magere winstmarges kunnen opeten. Zij heeft een aantal waardevolle tips hoe te onderhandelen als de dieselprijzen een gat dreigen te schieten in de inkomsten van logistiek dienstverleners.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu