Emma Maersk: Eerste orders superpanamax, maar Emma Maersk nog grootste

Sedert Maersk Line vorig jaar het eerste ultra large container ship (ulcs), de Emma Maersk, in de vaart nam, wordt in scheepvaartkringen met argusogen gekeken of andere reders dat voorbeeld volgen. CMA CGM reageerde als eerste met een order voor acht schepen van 11.400 teu bij Hyundai Heavy Industries, maar in feite zijn die schepen gewoon een verlengde versie van een very large container ship (vlcs) met achttien rijen containers in de breedte bovendeks. De Emma Maersk neemt de kisten 22 breed m

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

het zal nooit beter worden in nederland met het transport, nederland maakt het de chauffeurs alleen moeilijker met allerlei regeltjes. waar ze niet bij stil staan is dat aangezien de lading niet meer in een trailer kan moeten ze dus met meer auto’s gaan rijden wat ook weer meer co2 oplevert en zoals ze zeggen co2 neutraal! dit is bullshit zoek het maar op op het inet. met groet een voormalig stadschauffer CE

Geplaatst door: richard op
Emma Maersk: Eerste orders superpanamax, maar Emma Maersk nog grootste | NT

Emma Maersk: Eerste orders superpanamax, maar Emma Maersk nog grootste

Sedert Maersk Line vorig jaar het eerste ultra large container ship (ulcs), de Emma Maersk, in de vaart nam, wordt in scheepvaartkringen met argusogen gekeken of andere reders dat voorbeeld volgen. CMA CGM reageerde als eerste met een order voor acht schepen van 11.400 teu bij Hyundai Heavy Industries, maar in feite zijn die schepen gewoon een verlengde versie van een very large container ship (vlcs) met achttien rijen containers in de breedte bovendeks. De Emma Maersk neemt de kisten 22 breed m

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

het zal nooit beter worden in nederland met het transport, nederland maakt het de chauffeurs alleen moeilijker met allerlei regeltjes. waar ze niet bij stil staan is dat aangezien de lading niet meer in een trailer kan moeten ze dus met meer auto’s gaan rijden wat ook weer meer co2 oplevert en zoals ze zeggen co2 neutraal! dit is bullshit zoek het maar op op het inet. met groet een voormalig stadschauffer CE

Geplaatst door: richard op