Niche-Aircargo: het onmogelijke toch door de lucht vervoerd krijgen

Brand Story

Hoe krijg je in hemelsnaam de batterijen voor de Nuna 12 van het Brunel Solar Team naar Australië? Overzee zou veel te lang duren en dit soort batterijen valt onder de gevaarlijke stoffen, dus uitzonderlijk lastig per luchtvracht te vervoeren. Geen enkele expediteur had het eerder aangedurfd, maar Niche-Aircargo deed het.

Foto: Niche Aircargo
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Thijs Paalberg van het Brunel Solar Team kwam dit voorjaar bij toeval naast Marc Verhaart van ZooLogistics aan het KLM Captain’s Dinner te zitten en vertelde over de uitdaging waar hij op dat moment mee worstelde. Snelheid was geboden, want hoe eerder de batterijen in Australië zouden aankomen, hoe beter het solar team zou kunnen oefenen. Verhaart zag meteen een kans om zijn expertise aan te bieden. Hij heeft de afgelopen decennia een enorme ervaring opgebouwd met het vervoer van levende have – van muis tot olifant – maar ook met andere lastige zaken.

Kunt u enkele voorbeelden noemen?

De bekende panda’s van Ouwehands Dierenpark, andere exotische dieren, maar ook stierensperma, broedeieren, plantenzaden, vers vlees en vis. Dat doen we al sinds 2006 met het bedrijf ZooLogistics. En gaandeweg kregen we steeds vaker vragen over machines, medicijnen, dat soort afwijkende producten. Allemaal producten waar geen standaard protocol voor geldt. ‘Computer says no’ betekent dan al snel een no-go voor deze zaken. Klanten haken dan af. Wij merken steeds meer niet-diergerichte vervoersvragen die op het eerste gezicht complex zijn. Daarvoor komen klanten dan toch weer bij ons uit. We hebben daarom speciaal voor deze service een dochterbedrijf opgezet, Niche-Aircargo. Daarmee hebben we onder meer deze uitdaging van Brunel, in nauwe samenwerking met Special Cargo Services, opgepakt. De batterijen waren op tijd in Australië, en het team heeft een zeer goede race gereden.’

Wat maakt Niche-Aircargo zo bijzonder?

‘We leveren maatwerk, we bouwen aan langetermijnrelaties, en we hebben altijd persoonlijk contact met de klant. Want juist als je steeds nieuwe manieren moet verzinnen om de klant te helpen, kun je die niet afdoen met een belscript of een keuzemenu op de website. Elk product, elke klant is uniek voor ons. We ontwerpen bijvoorbeeld ook samen met een klant een nieuwe verpakking die wél aan de eisen van luchtvracht voldoet, waardoor hij zijn goederen toch per luchtvracht kan laten vervoeren. Meedenken, anders denken, oplossen, dat is wat ons onderscheidt.’Niche-Aircargo is deze maand te bereiken via info@niche-aircargo.com, maar vanaf januari 2024 is de website (www.niche-aircargo.com) live.

Dit verhaal is aan u verteld door Niche Aircargo.

Niche Aircargo

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Niche-Aircargo: het onmogelijke toch door de lucht vervoerd krijgen | NT

Niche-Aircargo: het onmogelijke toch door de lucht vervoerd krijgen

Brand Story

Hoe krijg je in hemelsnaam de batterijen voor de Nuna 12 van het Brunel Solar Team naar Australië? Overzee zou veel te lang duren en dit soort batterijen valt onder de gevaarlijke stoffen, dus uitzonderlijk lastig per luchtvracht te vervoeren. Geen enkele expediteur had het eerder aangedurfd, maar Niche-Aircargo deed het.

Foto: Niche Aircargo
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Thijs Paalberg van het Brunel Solar Team kwam dit voorjaar bij toeval naast Marc Verhaart van ZooLogistics aan het KLM Captain’s Dinner te zitten en vertelde over de uitdaging waar hij op dat moment mee worstelde. Snelheid was geboden, want hoe eerder de batterijen in Australië zouden aankomen, hoe beter het solar team zou kunnen oefenen. Verhaart zag meteen een kans om zijn expertise aan te bieden. Hij heeft de afgelopen decennia een enorme ervaring opgebouwd met het vervoer van levende have – van muis tot olifant – maar ook met andere lastige zaken.

Kunt u enkele voorbeelden noemen?

De bekende panda’s van Ouwehands Dierenpark, andere exotische dieren, maar ook stierensperma, broedeieren, plantenzaden, vers vlees en vis. Dat doen we al sinds 2006 met het bedrijf ZooLogistics. En gaandeweg kregen we steeds vaker vragen over machines, medicijnen, dat soort afwijkende producten. Allemaal producten waar geen standaard protocol voor geldt. ‘Computer says no’ betekent dan al snel een no-go voor deze zaken. Klanten haken dan af. Wij merken steeds meer niet-diergerichte vervoersvragen die op het eerste gezicht complex zijn. Daarvoor komen klanten dan toch weer bij ons uit. We hebben daarom speciaal voor deze service een dochterbedrijf opgezet, Niche-Aircargo. Daarmee hebben we onder meer deze uitdaging van Brunel, in nauwe samenwerking met Special Cargo Services, opgepakt. De batterijen waren op tijd in Australië, en het team heeft een zeer goede race gereden.’

Wat maakt Niche-Aircargo zo bijzonder?

‘We leveren maatwerk, we bouwen aan langetermijnrelaties, en we hebben altijd persoonlijk contact met de klant. Want juist als je steeds nieuwe manieren moet verzinnen om de klant te helpen, kun je die niet afdoen met een belscript of een keuzemenu op de website. Elk product, elke klant is uniek voor ons. We ontwerpen bijvoorbeeld ook samen met een klant een nieuwe verpakking die wél aan de eisen van luchtvracht voldoet, waardoor hij zijn goederen toch per luchtvracht kan laten vervoeren. Meedenken, anders denken, oplossen, dat is wat ons onderscheidt.’Niche-Aircargo is deze maand te bereiken via info@niche-aircargo.com, maar vanaf januari 2024 is de website (www.niche-aircargo.com) live.

Dit verhaal is aan u verteld door Niche Aircargo.

Niche Aircargo

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.