TOS wil rol spelen in toenemende flexibilisering en verdere professionalisering havens

NT Oliebollen Special 2021

Vier jaar geleden nam TOS een bedrijfsonderdeel van het Scheepvaart en Transportcollege (STC-Group) over. Sindsdien is het bedrijf ook actief in de bemiddeling en begeleiding van BBL-studenten. Een bewuste strategie van eigenaar Kees Wagenaar, die een prominentere positie voor TOS wilde in de havens en logistiek.

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

TOS was tot dan toe vooral bekend als maritieme en nautische personeelsbemiddelaar. Het Rotterdamse familiebedrijf werd in 1992 opgericht als personeelsbureau voor de zeevaart, ship deliveries, havensleepvaart en kompasstelling.

Roel Latuheru begon op 1 november bij TOS om, met het oog op de krappe arbeidsmarkt, de BBL business unit TOS Work2Learn te leiden. Hij heeft meer dan twintig jaar ervaring in de uitzend- en detacheringsbranche en kent de haven en de logistiek op zijn duimpje. ‘Ik heb een groot netwerk in zowel de Rotterdamse haven als de havens van North Sea Port Vlissingen, Terneuzen en Gent. We willen een rol gaan spelen in de toenemende flexibilisering en verdere professionalisering in de havens en logistiek, maar wel op een duurzame manier.’

Medewerker centraal

Daarbij staat de medewerker centraal, betoogt Latuheru. ‘Instroom voor de markt via ons BBL-concept en vervolgens kunnen afgestudeerde BBL-ers rechtstreeks aan de slag bij de bedrijven in de havens en logistiek, maar ook in dienst treden bij TOS Port & Logstics. Wij zorgen ervoor dat de behoeften van de verschillende klanten op de juiste manier door de juiste mensen met de juiste competenties en kwaliteiten worden ingevuld. Wij nemen de mensen in dienst, leiden ze verder op en zetten ze op dag-, week- of jaarbasis bij verschillende opdrachtgevers aan het werk. De markt heeft behoefte aan flexibiliteit, om wendbaar en veerkrachtig te blijven.’

‘Op dit moment hebben we te maken met een hoogconjunctuur. Maar er komt altijd weer een mindere tijd. Wij verwachten de komende drie tot vijf jaar zeker nog spanning op de arbeidsmarkt. Wij zorgen dat het goed geregeld is voor onze mensen, met een pensioenregeling en een opleidingsbudget. Klanten kunnen bij ons terecht voor iedereen tussen een kraanmeester en een ploegman in. Ook voor bijvoorbeeld planners.’

Ambitieus

‘We zijn ambitieus en willen groeien op twee niveaus. Nieuwe klanten vinden is niet zo moeilijk momenteel, goed personeel vinden wel. Maar dat is ons werk en daar zijn we goed op ingericht. En we willen onze dienstverlening op termijn langs de volledige Nederlandse kustlijn neerzetten’, eindigt Latuheru ambitieus.

NT Oliebollen Special 2021

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

TOS wil rol spelen in toenemende flexibilisering en verdere professionalisering havens | NT

TOS wil rol spelen in toenemende flexibilisering en verdere professionalisering havens

NT Oliebollen Special 2021

Vier jaar geleden nam TOS een bedrijfsonderdeel van het Scheepvaart en Transportcollege (STC-Group) over. Sindsdien is het bedrijf ook actief in de bemiddeling en begeleiding van BBL-studenten. Een bewuste strategie van eigenaar Kees Wagenaar, die een prominentere positie voor TOS wilde in de havens en logistiek.

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

TOS was tot dan toe vooral bekend als maritieme en nautische personeelsbemiddelaar. Het Rotterdamse familiebedrijf werd in 1992 opgericht als personeelsbureau voor de zeevaart, ship deliveries, havensleepvaart en kompasstelling.

Roel Latuheru begon op 1 november bij TOS om, met het oog op de krappe arbeidsmarkt, de BBL business unit TOS Work2Learn te leiden. Hij heeft meer dan twintig jaar ervaring in de uitzend- en detacheringsbranche en kent de haven en de logistiek op zijn duimpje. ‘Ik heb een groot netwerk in zowel de Rotterdamse haven als de havens van North Sea Port Vlissingen, Terneuzen en Gent. We willen een rol gaan spelen in de toenemende flexibilisering en verdere professionalisering in de havens en logistiek, maar wel op een duurzame manier.’

Medewerker centraal

Daarbij staat de medewerker centraal, betoogt Latuheru. ‘Instroom voor de markt via ons BBL-concept en vervolgens kunnen afgestudeerde BBL-ers rechtstreeks aan de slag bij de bedrijven in de havens en logistiek, maar ook in dienst treden bij TOS Port & Logstics. Wij zorgen ervoor dat de behoeften van de verschillende klanten op de juiste manier door de juiste mensen met de juiste competenties en kwaliteiten worden ingevuld. Wij nemen de mensen in dienst, leiden ze verder op en zetten ze op dag-, week- of jaarbasis bij verschillende opdrachtgevers aan het werk. De markt heeft behoefte aan flexibiliteit, om wendbaar en veerkrachtig te blijven.’

‘Op dit moment hebben we te maken met een hoogconjunctuur. Maar er komt altijd weer een mindere tijd. Wij verwachten de komende drie tot vijf jaar zeker nog spanning op de arbeidsmarkt. Wij zorgen dat het goed geregeld is voor onze mensen, met een pensioenregeling en een opleidingsbudget. Klanten kunnen bij ons terecht voor iedereen tussen een kraanmeester en een ploegman in. Ook voor bijvoorbeeld planners.’

Ambitieus

‘We zijn ambitieus en willen groeien op twee niveaus. Nieuwe klanten vinden is niet zo moeilijk momenteel, goed personeel vinden wel. Maar dat is ons werk en daar zijn we goed op ingericht. En we willen onze dienstverlening op termijn langs de volledige Nederlandse kustlijn neerzetten’, eindigt Latuheru ambitieus.

NT Oliebollen Special 2021

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021