Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Nadat de Raad van State MTC-Valburg had afgeblazen, was het voor mij eigenlijk meteen ,,zand erover en zeker niet een omzien in wrok” , zegt Wils Kloos, projectmanager Bedrijfsomgeving bij Oost NV en indertijd een van de trekkers van MTC-Valburg. "Dit soort dingen gebeurt nu eenmaal. Het is belangrijker om verder te gaan en te kijken naar wat er nu wel kan, want een Betuweroute die zonder een enkele stop door deze regio rijdt, is een gemiste kans.”
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Mee eens. Airco, of een warmtebron in de winter. Voor de handel en voor de persoon in de cabines zijn goede werkomstandigheden belangrijk. Ventilatiesystemen in truck, hoogwerker, havens en/of wegenbouw is belangrijk. Koolmonoxidevergiftiging kan je niet navertellen, want dan ben je al bij de poort van Petrus.
alertheid is belangrijk
Zeker mee eens wat denk je van een container heftruck dan daar kan het ook oplopen tot 50 gr dus baas als je dit lees doe er wat mee komt zeker voor de veiligheid ten goede
Verplichten van airco vind ik grote onzin, hoeveel dagen hebben wij werkelijk in Nederland waarin we blij zijn met airco?
Ik denk dat een goede werkgever best zelf kan inschatten of een auto wel of geen airco behoefd.
Een chauffeur die in Nederland distributiewerk doet zal minder baat hebben bij een airco dan zijn collega die zijn werkzaamheden vooral in Zuid-Europa uitvoert. Ik heb er overigens nog niet eerder van gehoord dat er een ongeval is veroorzaakt doordat er geen airco aanwezig was
Om fit te zijn en alert te blijven. Ook de arbeidsproduktiviteit komt dit ten goede, weet ik uit ervaring.
Oneens met de stelling. Door al deze kosten verhogende maatregelen is het niet zo gek dat de concurrentie met buitenlandse chauffeurs rijdt. Laten we gewoon zorgen dat iedereen zijn baan houdt!
Weer zo’n kreet waar je niks mee kan. Natuurlijk is het comfortabeler maar wie in Nederland/Benelux zijn werk doet heeft het niet echt nodig. Kom je veel daar buiten, veel op de zuid of midden/oost Europa dan is het wat anders.
Als het werkelijk veel veiliger en economisch zinvol is zal de vervoerder zelf wel bepalen dat het zinvol is en de investering doen. Verder sluit ik me graag aan bij Rob Brekelmans.