Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Er moet dringend meer over het spoor worden vervoerd, tegen een redelijke prijs. Want als er niets gebeurt, slibben de terminals in Rotterdam en de toevoerwegen helemaal dicht.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Even voor de goede orde,het is geen loonsverhoging maar een achterstand die men probeerd intelopen.pas als dit gelukt is spreek je van een loonsverhoging.
De grootste zorg in zijn algemeenheid is de stupiditeit van Nederlanders die bij elke verkiezing zich weer laten naaien door politieke partijen die van alles beloven en de zaken laten zoals het is en miljarden aan ontwikkelingshulp schenken, lees laten wegvloeien zonder resultaat c.q hun eigen electoraat , bevolking in zijn totaliteit in de steek laat.
Het word nooit wat in de transport sector nu kan er niet een inhaalslag gemaakt worden, maar 2 jaar terug in de opgaande tijd stonden ze ook niet vooraan met een goede loonsverhoging.
Zo is er elke keer wat, wederom een reden voor jeugdige lieden om een sector op te zoeken waar de werknemer gewaardeerd word met een goed basis salaris. Wederom goed gedaan werkgevers haal je eigen sector naar de klote.
Mijn zorg bestaat uit het weer niet krijgen van een goede loonsverhoging. De werkgevers in het transport hebben nu de kredietcrisis weer in stelling gebracht, een half jaar geleden was het de dure brandstof en zo is het iedere keer wat. Het echte probleem zit hem erin dat de ondernemers elkaar zodanig beconcureren, dat daardoor de rendementen al 30 jaar rond het nulpunt liggen.
Mijn zorg gaat uit naar de transport sector. Nu het er weer op lijkt dat een goede en terrechte loonsverhoging weer moeilijk tot stand gaat komen. Ik roep de werkgevers hierbij op om over de brug te komen met een goed bod zodat er komende donderdag een principe accoord komt.
Dit komt de sector nu en in de toekomst tengoede om weer goede en gemotiveerde chauffeurs te vinden, wat er de laatste jaren nog weleens aan schort.
De credietcrisis blijft naar mijn mening voorlopig ons grootste probleem. Alhoewel de veroorzaker de USA is hebben alle banken boter op hun hoofd door die gekte te ondersteunen. En ook nu nog blijven de banken de ontwikkeling van het bedrijfsleven afremmen door hun wantrouwen tov elkaar en de markt waardoor de positieve ontwikkelingen, als die zich aandienen, geen of onvoldoende kans krijgen en de bestaande bedrijfvoering onnodig wordt belast c.q. negatief beinvloed. Daardoor zal de opleving ook