Congestie: ECT neemt geen lege containers meer aan

ECT staakt tijdelijk de aanname van lege containers op de Delta Terminal.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ik denk, Gerard v Noordt dat de vrije markt heeft bewezen dat die niet naar behoren werkt. Het enige wat die opgeleverd heeft is een steeds groter veschil tussen de beloningen in de top en op de werkvloer. Marktwerking werkt niet, marktwerking kijkt alen naar de korte temijn winsten en als de markt dan in stort kan de belasting betaler er weer voor op draaien.

Geplaatst door: Menno te Kolstee op

Als de voorstelling van berichtgeving klopt is een fusie inderdaad de oplossing

Geplaatst door: Anoniem op

Juist door één CAO per sector te behouden en die Algemeen Verbindend te Verklaren, kunnen we voorkomen dat concurrentie over de hoofden van de werknemers gaat plaatsvinden. In de sector beroepsgoederenvervoer, die al ver in beloning achterloopt, is het zelfs met een AVV al moeilijk, omdat (te)veel werkgevers vinden de concurentie door urenstrepen aan te kunnen gaan en daar de winst te moeten behalen, iets wat in een andere sector onvoorstelbaar is.

Geplaatst door: Piet de Vries op

Het model ‘alleen voor leden’ heeft zijn langste tijd gehad. Zie de pechhulp op de weg, waar monopolist ANWB voorbij wordt gestreefd. De uitdaging is om met een nieuw model te komen dat een goede lobby en belangenbehartiging oraniseert voor de sector zonder dat benauwde verenigingsgedoe met inlogcodes en verplichte afname van bepaalde zaken. De vrije markt zou een oplossing moeten kunnen vinden.

Geplaatst door: Gerard van Noordt op
Congestie: ECT neemt geen lege containers meer aan | NT

Congestie: ECT neemt geen lege containers meer aan

ECT staakt tijdelijk de aanname van lege containers op de Delta Terminal.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Ik denk, Gerard v Noordt dat de vrije markt heeft bewezen dat die niet naar behoren werkt. Het enige wat die opgeleverd heeft is een steeds groter veschil tussen de beloningen in de top en op de werkvloer. Marktwerking werkt niet, marktwerking kijkt alen naar de korte temijn winsten en als de markt dan in stort kan de belasting betaler er weer voor op draaien.

Geplaatst door: Menno te Kolstee op

Als de voorstelling van berichtgeving klopt is een fusie inderdaad de oplossing

Geplaatst door: Anoniem op

Juist door één CAO per sector te behouden en die Algemeen Verbindend te Verklaren, kunnen we voorkomen dat concurrentie over de hoofden van de werknemers gaat plaatsvinden. In de sector beroepsgoederenvervoer, die al ver in beloning achterloopt, is het zelfs met een AVV al moeilijk, omdat (te)veel werkgevers vinden de concurentie door urenstrepen aan te kunnen gaan en daar de winst te moeten behalen, iets wat in een andere sector onvoorstelbaar is.

Geplaatst door: Piet de Vries op

Het model ‘alleen voor leden’ heeft zijn langste tijd gehad. Zie de pechhulp op de weg, waar monopolist ANWB voorbij wordt gestreefd. De uitdaging is om met een nieuw model te komen dat een goede lobby en belangenbehartiging oraniseert voor de sector zonder dat benauwde verenigingsgedoe met inlogcodes en verplichte afname van bepaalde zaken. De vrije markt zou een oplossing moeten kunnen vinden.

Geplaatst door: Gerard van Noordt op