Van Hollandse tot Zweedse deur

Samskip Van Dieren, dat al jaren spoorvervoer tussen Duisburg en Zweden organiseert, biedt nu ook een dienst op Denemarken aan. Zo makkelijk als dat lijkt, is het niet.

Kwestie van een tussenstop maken, zou je zeggen. Maar zo werkt dat in het spoorvervoer niet, legt een woordvoerder van het in Genemuiden gevestigde bedrijf uit. ‘Zo’n tussenstop zou ten koste gaan van de transittijd op de Zweedse bestemmingen en dat zou je concurrentiepositie verzwakken. Bovendien moet zo’n nieuwe bestemming genoeg lading genereren om zo’n extra stop te rechtvaardigen.’

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Van Hollandse tot Zweedse deur | NT

Van Hollandse tot Zweedse deur

Samskip Van Dieren, dat al jaren spoorvervoer tussen Duisburg en Zweden organiseert, biedt nu ook een dienst op Denemarken aan. Zo makkelijk als dat lijkt, is het niet.

Kwestie van een tussenstop maken, zou je zeggen. Maar zo werkt dat in het spoorvervoer niet, legt een woordvoerder van het in Genemuiden gevestigde bedrijf uit. ‘Zo’n tussenstop zou ten koste gaan van de transittijd op de Zweedse bestemmingen en dat zou je concurrentiepositie verzwakken. Bovendien moet zo’n nieuwe bestemming genoeg lading genereren om zo’n extra stop te rechtvaardigen.’

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu