Emma Maersk: Wat doet de concurrrentie?

Na de eerste vlcs van Maersk was het nog zes jaar wachten alvorens OOCL het voorbeeld volgde door als tweede rederij zo’n schip in de vaart te nemen. Hoe lang zal het deze keer duren?

Rederijen als MSC, CMA CGM, Cosco en Hanjin hebben al eenheden van 10.000 teu of meer in bestelling en worden benaderd door de grote Aziatische scheepswerven met ontwerpen van schepen tot 13.500 teu. Ook China Shipping zal zich niet onbetuigd willen laten.

CMA CGM reageerde vorige week met een order voor acht eenheden van 11.400 teu, al zijn dat gewoon langere vlcs met achttien rijen containers bovendeks. MSC bestudeert naar verluidt de inzet van eenheden met twintig rijen. In het verleden liet de Zwitserse rederij al afmetingen aanpassen van schepen die al besteld waren, maar nog gebouwd moesten worden. Het blijft dus afwachten hoe groot de schepen uiteindelijk zullen zijn, die in 2008 en 2009 door Samsung Heavy Industries aan MSC worden geleverd. Hyundai Heavy Industries onderhandelt al een tijdje met een potentiële opdrachtgever voor de bouw van schepen van 13.500 teu.

In tegenstelling tot de E-klasse van Maersk, zouden deze eenheden met twee scheepsmotoren worden uitgerust.

Reacties

Schakel eerst de corruptie bij de politie en douane maar eens uit !!! Een prima initiatief !

Lokauto, lokagent, lokdouaneambtenaar, lokchauffeur.

Geplaatst door: Hans op

na proces-verbaal, als ze zich al verstaanbaar kunnen maken en identificeren, staan ze zo weer buiten en proberen het 50 km verderop nogmaals. Strenger straffen,grensbewaking terug en massaal uitzetten van zgn.gelukzoekers / recividisten is een goed begin maar met de huidige (gedoog)-regering is dat ijdele hoop voor de komende jaren en zullen de transport-ondernemingen geconfronteerd worden met hogere beakingseisen van verladers en hogere verzekeringspremies.

Geplaatst door: rene van de weetering op

Het zal wel moeten zolang er zo veel verdwijnt.

Of er moet een betaalbaar trace systeem komen voor in de verpakking.

Verder heel hard pakken en hoge straffen

Geplaatst door: Ed op

Lijkt mij weinig op te leveren. De meeste diefstallen vinden plaats met voorkennis en worden dus bewust gekozen door de onbevoegden.

Geplaatst door: ADT op
Emma Maersk: Wat doet de concurrrentie? | NT

Emma Maersk: Wat doet de concurrrentie?

Na de eerste vlcs van Maersk was het nog zes jaar wachten alvorens OOCL het voorbeeld volgde door als tweede rederij zo’n schip in de vaart te nemen. Hoe lang zal het deze keer duren?

Rederijen als MSC, CMA CGM, Cosco en Hanjin hebben al eenheden van 10.000 teu of meer in bestelling en worden benaderd door de grote Aziatische scheepswerven met ontwerpen van schepen tot 13.500 teu. Ook China Shipping zal zich niet onbetuigd willen laten.

CMA CGM reageerde vorige week met een order voor acht eenheden van 11.400 teu, al zijn dat gewoon langere vlcs met achttien rijen containers bovendeks. MSC bestudeert naar verluidt de inzet van eenheden met twintig rijen. In het verleden liet de Zwitserse rederij al afmetingen aanpassen van schepen die al besteld waren, maar nog gebouwd moesten worden. Het blijft dus afwachten hoe groot de schepen uiteindelijk zullen zijn, die in 2008 en 2009 door Samsung Heavy Industries aan MSC worden geleverd. Hyundai Heavy Industries onderhandelt al een tijdje met een potentiële opdrachtgever voor de bouw van schepen van 13.500 teu.

In tegenstelling tot de E-klasse van Maersk, zouden deze eenheden met twee scheepsmotoren worden uitgerust.

Reacties

Schakel eerst de corruptie bij de politie en douane maar eens uit !!! Een prima initiatief !

Lokauto, lokagent, lokdouaneambtenaar, lokchauffeur.

Geplaatst door: Hans op

na proces-verbaal, als ze zich al verstaanbaar kunnen maken en identificeren, staan ze zo weer buiten en proberen het 50 km verderop nogmaals. Strenger straffen,grensbewaking terug en massaal uitzetten van zgn.gelukzoekers / recividisten is een goed begin maar met de huidige (gedoog)-regering is dat ijdele hoop voor de komende jaren en zullen de transport-ondernemingen geconfronteerd worden met hogere beakingseisen van verladers en hogere verzekeringspremies.

Geplaatst door: rene van de weetering op

Het zal wel moeten zolang er zo veel verdwijnt.

Of er moet een betaalbaar trace systeem komen voor in de verpakking.

Verder heel hard pakken en hoge straffen

Geplaatst door: Ed op

Lijkt mij weinig op te leveren. De meeste diefstallen vinden plaats met voorkennis en worden dus bewust gekozen door de onbevoegden.

Geplaatst door: ADT op