Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Maersk Line gaat de zestien schepen in de S-klasse opschalen naar 10.000 teu.
De rederij doet dat door de brug te verhogen, zodat er extra laag containers kan worden gestapeld.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Voor enige nieuwsgierigheid heeft een Deense site foto’s van een eerste verhoogde S-type op het internet gezet.
Zie http://www.maritimedanmark.dk/?News=Billedserier&Id=681
Met dank aan mijn waarde ex. Deense collega.
De huidige capaciteit is ook geen 8,600 zoals vermeld, maar is volgens Maersk zelf altijd 6,800 TEU geweest. Per schip een upgrade van 3,200 TEU dus dan zou je totaal bijna 52,000 TEU meer krijgen. Maar dit klopt ook niet want met 1 laag extra per schip krijg je natuurlijk niet bijna 50% meer capaciteit. Ergens klopt er iets niet… Even zoeken levert het volgende op: ieder schip krijgt 1,400 TEU meer capaciteit, dus totaal ruim 22,000 TEU. Dit is onderdeel van een serie projecten die in totaal
16 schepen opschalen van 8.600 teu naar 10.000 teu. Dit is 16 x 1.400 teu = 22.400 teu.
Hoezo, een capaciteitsvergroting van 52.000 teu?