Noordelijke havens tot aan de Alpen meest efficiënt

Ondanks kleinere afstanden is vervoer via Zuid-Europese havens op Zuid-Duitse en Oostenrijkse bestemmingen niet per se efficiënter.

Havens aan de zuidkant van Europa proberen hun natuurlijke achterland uit te breiden tot bestemmingen die nu voornamelijk door de havens in de Hamburg-Le Havre worden bediend. Maar die havens doen dat zo efficiënt, dat het bereik van de zuidelijke ‘ports of entry’ beperkt zal blijven.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Noordelijke havens tot aan de Alpen meest efficiënt | NT

Noordelijke havens tot aan de Alpen meest efficiënt

Ondanks kleinere afstanden is vervoer via Zuid-Europese havens op Zuid-Duitse en Oostenrijkse bestemmingen niet per se efficiënter.

Havens aan de zuidkant van Europa proberen hun natuurlijke achterland uit te breiden tot bestemmingen die nu voornamelijk door de havens in de Hamburg-Le Havre worden bediend. Maar die havens doen dat zo efficiënt, dat het bereik van de zuidelijke ‘ports of entry’ beperkt zal blijven.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu