Nieuwe terminal voor Maersk en MSC in Santos

In de Braziliaanse haven Santos werd de nieuwe Brasil Terminal Portuario (BTP) vorige week officieel geopend. De diepwaterkade heeft een jaarlijkse capaciteit van 1,2 miljoen teu.

De ontwikkeling van BTP ging in 2007 van start door het aan MSC gelieerde Terminal Investment Limited (TIL). Drie jaar later nam ook de Maersk-dochter APM Terminals een belang van 50% in de terminal. De concessie van de twee partners voor de exploitatie van de containerkade heeft een duurtijd van twintig jaar.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Nieuwe terminal voor Maersk en MSC in Santos | NT

Nieuwe terminal voor Maersk en MSC in Santos

In de Braziliaanse haven Santos werd de nieuwe Brasil Terminal Portuario (BTP) vorige week officieel geopend. De diepwaterkade heeft een jaarlijkse capaciteit van 1,2 miljoen teu.

De ontwikkeling van BTP ging in 2007 van start door het aan MSC gelieerde Terminal Investment Limited (TIL). Drie jaar later nam ook de Maersk-dochter APM Terminals een belang van 50% in de terminal. De concessie van de twee partners voor de exploitatie van de containerkade heeft een duurtijd van twintig jaar.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu