Transportsector wil doelgroepstroken vrachtverkeer handhaven

Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO willen dat de doelgroepstroken voor vrachtauto’s op de A16 en de A20 worden gehandhaafd.

Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu wil deze doelgroepstroken opheffen. Dat voornemen zou de minister nog eens ‘kritisch tegen het licht’ moeten houden, vinden beide organisaties.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Zou het ook niet eens wenselijk zijn als er eens gekeken werd naar de nu bestaande uitvoestroken, zoals bijv, bij de Botlektunnel.Nu is het voor veel mensen die richting Spijkenisse moeten een dagelijkse gewoonte om de linker rijstrook te pakken en eenmaal uit de tunnel dwars over de weg te kruisen en dan al het doorgaande verkeer vastzetten. Waarom niet een keep your lane systeem en gaan mensen toch over de doorgetrokken streep een camera op de tunnel bij de uitgang plaatsen.

Geplaatst door: nab van luyk op
Transportsector wil doelgroepstroken vrachtverkeer handhaven | NT

Transportsector wil doelgroepstroken vrachtverkeer handhaven

Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO willen dat de doelgroepstroken voor vrachtauto’s op de A16 en de A20 worden gehandhaafd.

Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu wil deze doelgroepstroken opheffen. Dat voornemen zou de minister nog eens ‘kritisch tegen het licht’ moeten houden, vinden beide organisaties.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Zou het ook niet eens wenselijk zijn als er eens gekeken werd naar de nu bestaande uitvoestroken, zoals bijv, bij de Botlektunnel.Nu is het voor veel mensen die richting Spijkenisse moeten een dagelijkse gewoonte om de linker rijstrook te pakken en eenmaal uit de tunnel dwars over de weg te kruisen en dan al het doorgaande verkeer vastzetten. Waarom niet een keep your lane systeem en gaan mensen toch over de doorgetrokken streep een camera op de tunnel bij de uitgang plaatsen.

Geplaatst door: nab van luyk op