Stef is naar eigen zeggen Europees marktleider in geconditioneerd vervoer. Vooral het tweede kwartaal kenmerkte zich volgens het bedrijf door ‘een terugkeer naar de situatie zoals voor de Covid-periode’. Over het eerste halfjaar lag de omzet desondanks 1,7% lager dan in de eerste helft van 2019.

Volgens Ceo Stanislas Lemor laten de resultaten van de activiteiten binnen de groep een ‘tegenstrijdig beeld’ zien. ‘Maar sinds de coronamaatregelen in de horecasector in Europa opgeheven zijn, is er weer sprake van groei binnen de groep’.

Frankrijk

In het tweede kwartaal zag Stef de omzet in de Franse thuismarkt ten opzichte van een jaar eerder stijgen met 13,2% naar 507,3 miljoen euro. De out-of-home- en seafood-activiteiten deden het goed, terwijl de supermarktdistributie een lichte vertraging kende ten opzichte van de uitzonderlijke volumes die op het hoogtepunt van de crisis in 2020 werden gerealiseerd.

Internationaal boekte het bedrijf een omzetstijging van 24,3% tot 238,4 miljoen euro, maar die cijfers vertekenen door onder meer een aantal overnames. Zo nam Stef de activiteiten van Nagel in Italië, België en Nederland over. Zonder de overnames meegerekend bedroeg de omzetgroei buiten Frankrijk nog altijd 15,7%.

Stef Group zag zijn omzet en winst vorig jaar flink lager uitvallen. De omzet daalde met 8,6% naar 3,15 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 72,8 miljoen euro (-27,5%).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding