Brussel: ecocombi moet ruim baan krijgen in internationaal vervoer

maximaal gewicht naar 44 ton

Het Europees Parlement heeft dinsdag ingestemd met de nieuwe richtlijn voor afmetingen en gewichten van vrachtwagens. Belangrijkste wijzigingen zijn het toestaan van langere opleggers en de inzet van ecocombi’s in internationaal wegvervoer. Ook willen de europarlementariërs elektrische vrachtwagens zwaarder laten zijn dan voorheen, zodat de accu’s niet ten koste gaan van het laadvolume.

lang voertuig markering vrachtwagen
Voor internationaal verkeer mogen volgens de wijziging ecocombi’s maximaal 22,25 meter lang zijn en 44 ton wegen, afhankelijk van het type voertuig. Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Brussel: ecocombi moet ruim baan krijgen in internationaal vervoer | NT

Brussel: ecocombi moet ruim baan krijgen in internationaal vervoer

maximaal gewicht naar 44 ton

Het Europees Parlement heeft dinsdag ingestemd met de nieuwe richtlijn voor afmetingen en gewichten van vrachtwagens. Belangrijkste wijzigingen zijn het toestaan van langere opleggers en de inzet van ecocombi's in internationaal wegvervoer. Ook willen de europarlementariërs elektrische vrachtwagens zwaarder laten zijn dan voorheen, zodat de accu’s niet ten koste gaan van het laadvolume.

lang voertuig markering vrachtwagen
Voor internationaal verkeer mogen volgens de wijziging ecocombi’s maximaal 22,25 meter lang zijn en 44 ton wegen, afhankelijk van het type voertuig. Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu