Commentaar – Knellende werktijden

cao

Volgend jaar wordt onderhandeld over een nieuwe cao beroepsgoederenvervoer. In de huidige overeenkomst staat dat ‘uitbetaling aan de werknemer van minimaal 40 uur per week gegarandeerd is’. Bij deze bepaling worden vanuit de transportsector vraagtekens gezet, onder meer door AB Texel.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Wat een onzinverhaal !!!
Geen enkele werknemer in het transport zit hierop te wachten.
De werkgevers proberen bij elke nieuwe CAO onderhandeling dit er door te drukken en dit terwijl de 40 uur en dan pas overuren, al een prehistorische voorwaarde is die alleen in het wegtransport voorkomt.
Deze keer gaan wij als werknemers in de tegenaanval en eisen een 8 urige werkdag, zoals dat al honderd jaar bestast in ons land !!!

Geplaatst door: Wim Donders op
Commentaar – Knellende werktijden | NT

Commentaar – Knellende werktijden

cao

Volgend jaar wordt onderhandeld over een nieuwe cao beroepsgoederenvervoer. In de huidige overeenkomst staat dat ‘uitbetaling aan de werknemer van minimaal 40 uur per week gegarandeerd is’. Bij deze bepaling worden vanuit de transportsector vraagtekens gezet, onder meer door AB Texel.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Wat een onzinverhaal !!!
Geen enkele werknemer in het transport zit hierop te wachten.
De werkgevers proberen bij elke nieuwe CAO onderhandeling dit er door te drukken en dit terwijl de 40 uur en dan pas overuren, al een prehistorische voorwaarde is die alleen in het wegtransport voorkomt.
Deze keer gaan wij als werknemers in de tegenaanval en eisen een 8 urige werkdag, zoals dat al honderd jaar bestast in ons land !!!

Geplaatst door: Wim Donders op