Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Peter Goedvolk, directeur en oprichter van oliemaatschappij Argos Oil, is door de Rotterdamse Havenpersclub Kyoto benoemd tot havenman van 2006.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
De logistieke sector wordt door de klanten uitgespeeld, hierdoor komen innovaties in de sector niet van de grond. Waarom zou je diepte investeringen plegen in personeel, materieel en ICT als klanten een paar jaar later weer wegrennen naar de volgende logistieke dienstverlener, omdat je als klant bij de start altijd weer wat goedkoper uit bent. Als de logistieke sector geen gezamenlijk antwoord vindt op deze uitbuiting door de vorming van een collectief antwoord, bijvoorbeeld met een verplichting
Als management training bureau hebben wij ervaring met het belang van kennis centra zoals het beoogde instituut te Breda. Wij juichen een initiatief als dit toe. De vestigings plaats Breda is bijoznder goed gekozen mede door de grote aanwezigheid van institutionele logistieke dienstverleners in Brabant.
Ook wij feliciteren Breda.
http://www.antreum.nl
@Theo, laat ik het anders zeggen : op welke manier kan het Topinstituut gegarandeerd in haar eigen kosten voorzien, zonder op enig moment op gemeenschapsgeld te teren ?
@Gerard, noem het slimmer, maakt niet uit hoe je het noemt zolang er maar vooraf bewijsbaar en gegarandeerd keihard meer centen door worden verdiend zonder dat het tenkoste gaat van de werkgelegenheid. Mijn voorstel is eerst goed de bezem door de zgn “consultants” halen, alsmede de hoofden inkoop logistiek en andere gepeupel oo
Eens met Van Halsteren: gefeliciteerd Breda. Kennelijk is het bedrijfsleven daar geinteresseerd in innovatie. Wat moet dat instituut doen? Ketens slimmer maken. Samenwerking organiseren. Iedereen zit met oogkleppen naar zijn eigen bedrijfsbelangetjes te kijken – dat mag uiteraard – maar iemand moet zorgen dat de logistiek in zijn totaliteit efficienter verloopt (dus niet een dag liggen wachten met een barge bij een terminal, wat een middeleeuwse toestanden) en blijft vernieuwen. Dus.
@ Ocin: Stel nu eens dat dit instituut naar Rotterdam was gekomen, vind je dan dat dit topinstituut een ‘havenpromotie organisatie’ is zoals een RPPC in Rotterdam? En zeg je dan eigenlijk dat instituten als RPPC ‘opvreters’ zijn die nauwelijks rendement opleveren? Waar haal je die 80% vandaan?
Als geïnteresseerde medelogistieker ben ik daar in geïnteresseerd.
Ik zeg: Heel hartelijk gefeliciteerd Breda. Eindelijk krijg je de plaats die je in de wereld van logistiek verdient. Way to go… Go B
Het meest doorslaggevend lijkt me dat, vermits zulk een instituut bewijsbaar geld oplevert wat niet op een andere manier kan worden binnengehaald, er intelligente mensen worden geplaatst. Geen jonge HBO’ers zonder ervaring en zonder aanpak-mentatliteit, maar mensen die van wanten weten en dat ook hebben bewezen. Toch sta ik enigszins afwijzend tegen het hele principe : wat moet dit topinstituut nu echt gaan doen, behalve geld kosten ?! De havenpromotie-reisjes zijn leuk als verkapte vakantie, ma
Waarom het in in Breda moet komen terwijl de haven in Rotterdam is en het vliegveld in Amsterdam.