Schip vaart op stroming en wind om brandstof te besparen

Waarom dure brandstof verstoken als de zeestroming en de wind het schip in de juiste richting duwen? Op een recente reis liet productentanker ‘Nord Integrity’ de natuur wat meer het werk doen.

De kapitein liet na overleg met de Deense rederij Nordende de motoren stilleggen. Het schip voer daarna drie à vier dagen op natuurkracht voort. Het legde op die manier 280 zeemijl of 520 kilometer af. Dat leverde een besparing op van 27 ton brandstof, wat de factuur aan die kant met niet minder dan 17.000 dollar drukte.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Schip vaart op stroming en wind om brandstof te besparen | NT

Schip vaart op stroming en wind om brandstof te besparen

Waarom dure brandstof verstoken als de zeestroming en de wind het schip in de juiste richting duwen? Op een recente reis liet productentanker ‘Nord Integrity’ de natuur wat meer het werk doen.

De kapitein liet na overleg met de Deense rederij Nordende de motoren stilleggen. Het schip voer daarna drie à vier dagen op natuurkracht voort. Het legde op die manier 280 zeemijl of 520 kilometer af. Dat leverde een besparing op van 27 ton brandstof, wat de factuur aan die kant met niet minder dan 17.000 dollar drukte.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu