Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95

chauffeurs

Dat oudere chauffeurs met een vrijstelling voor Code 95 alsnog nascholing moeten volgen, komt als een complete verrassing. Zowel voor de transport- als voor de rijschoolbranche.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Code95 vragen teken een vrachtwagen een vraag over 2goudvissen
Dit lijkt wel een kleuter school volgens een van de chauffeurs
Zo kunnen we nog wel even doorgaan
Maar wel weer betalen

Geplaatst door: Gerben van der veen op

Te gek voor woorden

Geplaatst door: Jan kool op

T is echt niet normaal ik heb 1970 me rijbewijs gehaald en geen ernstige ongelukken gehaden nu moet je papiertje halen om te mogen blijven rijden en gemiddeld 150.000 km per jaar droevig

Geplaatst door: C pols op

Natuurlijk is het niet slecht om chauffeurs bij te scholen. Maar ga dan wel gericht te werk. Verandering in verkeersregels en wetten, krijg je als chauffeur niet automatisch toegestuurd. Ook de regelgeving in andere landen verschilt nog wel eens met die van ons eigen land. Kleine verschillen hebben soms grote gevolgen. Als dat standaard onderdelen van de code 95 bijscholing zou zijn, zou het inderdaad nut hebben. Zoals er in het stuk gesuggereerd wordt dat iemand 4 keer de zelfde cursus kan volgen bewijst dat het code 95 verhaal meer op geldklopperij van de overheid lijkt. En hoe zit het met de controle op de rechtsgeldigheid van de rijbewijzen van de chauffeurs uit andere landen? Wordt een deel van de opleidingsgelden voor die controle gebruikt. En hoe vergaand zijn die controles. Of wordt er alleen gekeken of er idd code 95 op het rijbewijs staat? Ik heb nog zoveel vragen over de waterdichtheid van dit systeem. Voorlopig heb ik nog steeds het gevoel dat Nederlanders weer eens het braafste jongetje uit de klas wil zijn. En Jan de chauffeur de dupe is. Rijden de overige weggebruikers je niet voor je wielen, wordt werk door de regering onmogelijk gemaakt. Ik vind het niet vreemd dat er een tekort aan Nederlandse chauffeurs is.

Geplaatst door: Carel Talsma op

Wsl dat er van die 11.000 beroepschauffeurs 15% de opleidingen niet haalt. Dus geen code 95. Dus geen werk. En dan?????
Er is al zoveel vraag naar chauffeurs.

Geplaatst door: Marco op

Wat zou het toch heerlijk wezen als de minister niet zo slaafs en laf achter brussel aan zou lopen .
Chauffeurs met 30 of 40 jaar ervaring wat kan je die nou nog leren.
Als het maar geld kost is het goed.

Geplaatst door: H.J v Wijk op

Het is toch logisch dat iedereen code 95 moet hebben. Ook als je met pensioen ben. Veel chauffeurs blijven na hun pensioen gewoon rijden. Het haalt in ieder geval elke ongelijkheid weg.

Geplaatst door: Frans van Ravesteijn op
Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95 | NT

Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95

chauffeurs

Dat oudere chauffeurs met een vrijstelling voor Code 95 alsnog nascholing moeten volgen, komt als een complete verrassing. Zowel voor de transport- als voor de rijschoolbranche.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Code95 vragen teken een vrachtwagen een vraag over 2goudvissen
Dit lijkt wel een kleuter school volgens een van de chauffeurs
Zo kunnen we nog wel even doorgaan
Maar wel weer betalen

Geplaatst door: Gerben van der veen op

Te gek voor woorden

Geplaatst door: Jan kool op

T is echt niet normaal ik heb 1970 me rijbewijs gehaald en geen ernstige ongelukken gehaden nu moet je papiertje halen om te mogen blijven rijden en gemiddeld 150.000 km per jaar droevig

Geplaatst door: C pols op

Natuurlijk is het niet slecht om chauffeurs bij te scholen. Maar ga dan wel gericht te werk. Verandering in verkeersregels en wetten, krijg je als chauffeur niet automatisch toegestuurd. Ook de regelgeving in andere landen verschilt nog wel eens met die van ons eigen land. Kleine verschillen hebben soms grote gevolgen. Als dat standaard onderdelen van de code 95 bijscholing zou zijn, zou het inderdaad nut hebben. Zoals er in het stuk gesuggereerd wordt dat iemand 4 keer de zelfde cursus kan volgen bewijst dat het code 95 verhaal meer op geldklopperij van de overheid lijkt. En hoe zit het met de controle op de rechtsgeldigheid van de rijbewijzen van de chauffeurs uit andere landen? Wordt een deel van de opleidingsgelden voor die controle gebruikt. En hoe vergaand zijn die controles. Of wordt er alleen gekeken of er idd code 95 op het rijbewijs staat? Ik heb nog zoveel vragen over de waterdichtheid van dit systeem. Voorlopig heb ik nog steeds het gevoel dat Nederlanders weer eens het braafste jongetje uit de klas wil zijn. En Jan de chauffeur de dupe is. Rijden de overige weggebruikers je niet voor je wielen, wordt werk door de regering onmogelijk gemaakt. Ik vind het niet vreemd dat er een tekort aan Nederlandse chauffeurs is.

Geplaatst door: Carel Talsma op

Wsl dat er van die 11.000 beroepschauffeurs 15% de opleidingen niet haalt. Dus geen code 95. Dus geen werk. En dan?????
Er is al zoveel vraag naar chauffeurs.

Geplaatst door: Marco op

Wat zou het toch heerlijk wezen als de minister niet zo slaafs en laf achter brussel aan zou lopen .
Chauffeurs met 30 of 40 jaar ervaring wat kan je die nou nog leren.
Als het maar geld kost is het goed.

Geplaatst door: H.J v Wijk op

Het is toch logisch dat iedereen code 95 moet hebben. Ook als je met pensioen ben. Veel chauffeurs blijven na hun pensioen gewoon rijden. Het haalt in ieder geval elke ongelijkheid weg.

Geplaatst door: Frans van Ravesteijn op