Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95

chauffeurs

Dat oudere chauffeurs met een vrijstelling voor Code 95 alsnog nascholing moeten volgen, komt als een complete verrassing. Zowel voor de transport- als voor de rijschoolbranche.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Dit is weer zo’n dwing methode uit Oost Europa, daar kopen ze code 95 en chauffeurs van hier doen het meestal niet meer voor 1,5 jaar. Kan Oost Europa mooi nog een stelletje ” bokkerijders” kwijt op onze wegen. Slaap lekker Nederlandse regering.

Geplaatst door: Jan Molendijk op

Is weer van de konijnen af. Laten ze eerst eens mee beginnen om de automobilisten bijscholing te geven.
Dagelijks afgesneden worden en vol in de remmen voor je schijnt tegenwoordig in rijbewijs pakket te zitten. Brengt nog mooi geld in het laatje voor Brussel ook. Mensen met dagelijkse ervaring mogen nou gaan leren hoe je heftruck moet rijden om maar aan je uren te komen. Vraag je de eximinator wat weten ze geeneens antwoord. Laat de minister ons maar eens les komen geven. Kijken wat zij ervan weet.

Geplaatst door: Paul op

Gelukkig net met pensioen, code 95 nog tot 31 december 2019 geldig ben er klaar mee we worden de minister en de rest van cabinet al jaren gepakt en nu dit weer, we zouden gekoesterd moeten worden door de regering.

Geplaatst door: Adrie van Amsterdam op

En weer laat brussel van zich horen

Geplaatst door: Gilbert op

Waarom zou dit nu nog moeten worden ingevoerd? Chauffeurs van voor 1955 zijn nu al 63 jaar en ouder, en staan aan de vooravond van hun welverdiende pensioen. Ook is er een te kort aan chauffeurs, die chauffeurs die nu nog kunnen en willen rijden, zouden ze moeten eren. Zij hebben óók al het probleem wanneer ze na 1949 zijn geboren ze inmiddels al 3 jaar op hun AOW moeten wachten, en als ze dan ook nog , , zoals de meeste van hen een jongere vrouw hebben ze ook nog eens de AOW van haar mislopen.

Geplaatst door: Piet Bruin op

ik zit pas 61 jaar in de transport en rij nog dagen van 500 km
Wat willen ze mij dan nog leren als Gouden Rider van de weg ?

Geplaatst door: L . F. van Peperstraten op

Volkomen belachelijk. Heb afgelopen maand mijn rijbewijs verlengt. Heb verplicht afstand moeten doen van mijn rijbewijzen met code 95. Tenzij ik de verplichte cursussen wilde gaan volgen. Aangezien ik niet beroepsmatig gebruik maak van mijn code 95 bewijzen heb ik dit niet gedaan. De kosten zijn dan namelijk vele malen te hoog. Voel me wel weer bestolen door dit ongelofelijke regel zieke (democratisch) land.
Met vriendelijke groet.
Cor van der Zee.

Geplaatst door: C B van der Zee op
Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95 | NT

Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95

chauffeurs

Dat oudere chauffeurs met een vrijstelling voor Code 95 alsnog nascholing moeten volgen, komt als een complete verrassing. Zowel voor de transport- als voor de rijschoolbranche.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Dit is weer zo’n dwing methode uit Oost Europa, daar kopen ze code 95 en chauffeurs van hier doen het meestal niet meer voor 1,5 jaar. Kan Oost Europa mooi nog een stelletje ” bokkerijders” kwijt op onze wegen. Slaap lekker Nederlandse regering.

Geplaatst door: Jan Molendijk op

Is weer van de konijnen af. Laten ze eerst eens mee beginnen om de automobilisten bijscholing te geven.
Dagelijks afgesneden worden en vol in de remmen voor je schijnt tegenwoordig in rijbewijs pakket te zitten. Brengt nog mooi geld in het laatje voor Brussel ook. Mensen met dagelijkse ervaring mogen nou gaan leren hoe je heftruck moet rijden om maar aan je uren te komen. Vraag je de eximinator wat weten ze geeneens antwoord. Laat de minister ons maar eens les komen geven. Kijken wat zij ervan weet.

Geplaatst door: Paul op

Gelukkig net met pensioen, code 95 nog tot 31 december 2019 geldig ben er klaar mee we worden de minister en de rest van cabinet al jaren gepakt en nu dit weer, we zouden gekoesterd moeten worden door de regering.

Geplaatst door: Adrie van Amsterdam op

En weer laat brussel van zich horen

Geplaatst door: Gilbert op

Waarom zou dit nu nog moeten worden ingevoerd? Chauffeurs van voor 1955 zijn nu al 63 jaar en ouder, en staan aan de vooravond van hun welverdiende pensioen. Ook is er een te kort aan chauffeurs, die chauffeurs die nu nog kunnen en willen rijden, zouden ze moeten eren. Zij hebben óók al het probleem wanneer ze na 1949 zijn geboren ze inmiddels al 3 jaar op hun AOW moeten wachten, en als ze dan ook nog , , zoals de meeste van hen een jongere vrouw hebben ze ook nog eens de AOW van haar mislopen.

Geplaatst door: Piet Bruin op

ik zit pas 61 jaar in de transport en rij nog dagen van 500 km
Wat willen ze mij dan nog leren als Gouden Rider van de weg ?

Geplaatst door: L . F. van Peperstraten op

Volkomen belachelijk. Heb afgelopen maand mijn rijbewijs verlengt. Heb verplicht afstand moeten doen van mijn rijbewijzen met code 95. Tenzij ik de verplichte cursussen wilde gaan volgen. Aangezien ik niet beroepsmatig gebruik maak van mijn code 95 bewijzen heb ik dit niet gedaan. De kosten zijn dan namelijk vele malen te hoog. Voel me wel weer bestolen door dit ongelofelijke regel zieke (democratisch) land.
Met vriendelijke groet.
Cor van der Zee.

Geplaatst door: C B van der Zee op