Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95

chauffeurs

Dat oudere chauffeurs met een vrijstelling voor Code 95 alsnog nascholing moeten volgen, komt als een complete verrassing. Zowel voor de transport- als voor de rijschoolbranche.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Het hele code 95 systeem is en blijft een lachertje.

Dat code 95 noodzakelijk is voor een chauffeur met beperkte rijervaring, zeg bijv. de eerste 20 jaar, kan ik zeker billijken. Maar dat ik als gepensioneerde oproepkracht code 95 moet hebben is een gotspe.

Vijftig jaar ervaring, miljoenen schade vrije kilometers? Ik kan al die geldbeluste rijschoolhouders nog heel wat leren! Afijn, blijf maar jammeren dat er een groot tekort is aan chauffeurs en besteel de ervaren chauffeurs maar op hun rijbewijs.

Nog heel geregeld maak ik internationale ritten van zo’n 2500 km. Geregeld een gloednieuwe truck mee of een demo truck mee om uit te proberen Maar over 2 maanden is mijn rijbewijs (met de destijds toegevoegde code 95 voor gepensioneerden) verlopen.

Ik weet niet hoelang ik het rijden nog vol zou willen en kunnen houden. Maar dat maakt niet meer uit. Mijn vrouw is mij voorgegaan en nu laat ik mij ook bestelen van mijn rijbewijs in alle categorieën en zal deze inleveren.

Ik ben toch niet gek? Eerst dik 200 euro betalen voor de medische keuring en een nieuwe chauffeurspas en dan nog 5 dagen ‘onderwijs’ onderwijs volgen met de bijbehorende megakosten.

Jeremieer intussen maar fijn verder over het tekort aan chauffeurs!!!

Geplaatst door: Baksteen op

Dit is vragen om OORLOG !!!

Geplaatst door: Rob.Entjes. op

U moet een ADR u Moet een gezondheids verklaring u moet een BBS training u moet een rijbewijs u moet een paspoort u moet een VOG u een moet een werkgevers verklaring u moet een digatale klok
u Moet code 95 .. .. .. en hiermee is de transport sector de aller grootste melkoe van creatiefe ambtenaren . En de ambtenaren wat moeten die .. nou ja die hangen de hele dag achter over in hun stoel
in Brussel en kijken in het veld langs de lijn wat werkend Nederland aan het doen is met hun dikke salaris plus onkosten vergoeding van 4500 euro per maand

Geplaatst door: nico kieft op

Wij hebben overal diploma’s voor en alle rijbewijzen, misschien wordt het een keer tijd dat een minister ook eens een minister diploma gaat halen, ï.p.v. onzin uit te kramen.

Geplaatst door: Mikel op

Dit is weer typisch de eu. Waar gaat het nu eigenlijk om. De groep chauffeurs die nu nog rijdt met een gekregen code 95 bestaat uit chauffeurs die vóór 1-7-2015 hun rijbewijs voor 5 jaar hebben laten verlengen. Deze moeten vanaf nu tot binnen 2 jaar weer verlengd worden. Daar zijn ook chauffeurs bij die 75 jaar worden. Daarvan zullen er bij zijn die het wel welletjes vinden en stoppen. Die wel door willen zullen de cursus moeten volgen. Het ongeldig verklaren van deze rijbewijzen is alle moeite niet waard, immers voordat dit besluit aangenomen gaat worden zijn er al vele verlengd met of zonder code 95.
Heb ik nog één opmerking, ADR diploma zit ook in de code 95 lesuren dat is heel prettig voor de chauffeurs die dit nodig hebben.Maar die gene die dit niet nodig hebben moeten toch 35 lesuren in 5 jaar volgen. Dit zou m.i. naar 21 lesuur mogen, nu kies je voor onderdelen die je wellicht ook niet nodig hebt in je werk alleen om die 35 uur vol te maken.

Geplaatst door: A.C. Beentjes op

Goedemorgen .
Ik lees dit verhaal over de code 95.
Mijn reactie is waarom wordt hier alleen de tln om een reactie gevraagd en niet de vern of tbv want we hebbben meer brancheorganisatie voor het transport .
Mvg rene

Geplaatst door: Rene lindeman transport op

Heb div cursussen nu gedaan,jammer dat de docenten er zelf weinig van snappen!

Geplaatst door: Hans Korbijn op
Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95 | NT

Verbazing over nieuwe maatregelen Code 95

chauffeurs

Dat oudere chauffeurs met een vrijstelling voor Code 95 alsnog nascholing moeten volgen, komt als een complete verrassing. Zowel voor de transport- als voor de rijschoolbranche.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Het hele code 95 systeem is en blijft een lachertje.

Dat code 95 noodzakelijk is voor een chauffeur met beperkte rijervaring, zeg bijv. de eerste 20 jaar, kan ik zeker billijken. Maar dat ik als gepensioneerde oproepkracht code 95 moet hebben is een gotspe.

Vijftig jaar ervaring, miljoenen schade vrije kilometers? Ik kan al die geldbeluste rijschoolhouders nog heel wat leren! Afijn, blijf maar jammeren dat er een groot tekort is aan chauffeurs en besteel de ervaren chauffeurs maar op hun rijbewijs.

Nog heel geregeld maak ik internationale ritten van zo’n 2500 km. Geregeld een gloednieuwe truck mee of een demo truck mee om uit te proberen Maar over 2 maanden is mijn rijbewijs (met de destijds toegevoegde code 95 voor gepensioneerden) verlopen.

Ik weet niet hoelang ik het rijden nog vol zou willen en kunnen houden. Maar dat maakt niet meer uit. Mijn vrouw is mij voorgegaan en nu laat ik mij ook bestelen van mijn rijbewijs in alle categorieën en zal deze inleveren.

Ik ben toch niet gek? Eerst dik 200 euro betalen voor de medische keuring en een nieuwe chauffeurspas en dan nog 5 dagen ‘onderwijs’ onderwijs volgen met de bijbehorende megakosten.

Jeremieer intussen maar fijn verder over het tekort aan chauffeurs!!!

Geplaatst door: Baksteen op

Dit is vragen om OORLOG !!!

Geplaatst door: Rob.Entjes. op

U moet een ADR u Moet een gezondheids verklaring u moet een BBS training u moet een rijbewijs u moet een paspoort u moet een VOG u een moet een werkgevers verklaring u moet een digatale klok
u Moet code 95 .. .. .. en hiermee is de transport sector de aller grootste melkoe van creatiefe ambtenaren . En de ambtenaren wat moeten die .. nou ja die hangen de hele dag achter over in hun stoel
in Brussel en kijken in het veld langs de lijn wat werkend Nederland aan het doen is met hun dikke salaris plus onkosten vergoeding van 4500 euro per maand

Geplaatst door: nico kieft op

Wij hebben overal diploma’s voor en alle rijbewijzen, misschien wordt het een keer tijd dat een minister ook eens een minister diploma gaat halen, ï.p.v. onzin uit te kramen.

Geplaatst door: Mikel op

Dit is weer typisch de eu. Waar gaat het nu eigenlijk om. De groep chauffeurs die nu nog rijdt met een gekregen code 95 bestaat uit chauffeurs die vóór 1-7-2015 hun rijbewijs voor 5 jaar hebben laten verlengen. Deze moeten vanaf nu tot binnen 2 jaar weer verlengd worden. Daar zijn ook chauffeurs bij die 75 jaar worden. Daarvan zullen er bij zijn die het wel welletjes vinden en stoppen. Die wel door willen zullen de cursus moeten volgen. Het ongeldig verklaren van deze rijbewijzen is alle moeite niet waard, immers voordat dit besluit aangenomen gaat worden zijn er al vele verlengd met of zonder code 95.
Heb ik nog één opmerking, ADR diploma zit ook in de code 95 lesuren dat is heel prettig voor de chauffeurs die dit nodig hebben.Maar die gene die dit niet nodig hebben moeten toch 35 lesuren in 5 jaar volgen. Dit zou m.i. naar 21 lesuur mogen, nu kies je voor onderdelen die je wellicht ook niet nodig hebt in je werk alleen om die 35 uur vol te maken.

Geplaatst door: A.C. Beentjes op

Goedemorgen .
Ik lees dit verhaal over de code 95.
Mijn reactie is waarom wordt hier alleen de tln om een reactie gevraagd en niet de vern of tbv want we hebbben meer brancheorganisatie voor het transport .
Mvg rene

Geplaatst door: Rene lindeman transport op

Heb div cursussen nu gedaan,jammer dat de docenten er zelf weinig van snappen!

Geplaatst door: Hans Korbijn op