‘Discomfort van zero-emissie is het grootst voor kleine transporteurs’

Zero Emissie Truck Debat

Wie is er nu eigenlijk aan zet om de transitie naar uitstootvrij wegvervoer vorm te geven? Tijdens het door de Rai Vereniging georganiseerde Zero Emissie Truck Debat kwam op die vraag geen eenduidig antwoord. De truckbouwers benadrukken dat ze klaar staan om de voertuigen te leveren, terwijl veel grote transportbedrijven al bezig zijn met de benodigde investeringen. De beperkingen op het stroomnet lijken echter de grootste belemmering voor een snelle ingroei van elektrisch transport, en dat vraagt om afstemming en flexibiliteit. En hoe kleinere vervoerders ook meegenomen kunnen worden in deze transitie, blijft nog een vraagteken.

elektrische vrachtwagen e-truck laadpalen opladen laadinfrastructuur
Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Discomfort van zero-emissie is het grootst voor kleine transporteurs’ | NT

‘Discomfort van zero-emissie is het grootst voor kleine transporteurs’

Zero Emissie Truck Debat

Wie is er nu eigenlijk aan zet om de transitie naar uitstootvrij wegvervoer vorm te geven? Tijdens het door de Rai Vereniging georganiseerde Zero Emissie Truck Debat kwam op die vraag geen eenduidig antwoord. De truckbouwers benadrukken dat ze klaar staan om de voertuigen te leveren, terwijl veel grote transportbedrijven al bezig zijn met de benodigde investeringen. De beperkingen op het stroomnet lijken echter de grootste belemmering voor een snelle ingroei van elektrisch transport, en dat vraagt om afstemming en flexibiliteit. En hoe kleinere vervoerders ook meegenomen kunnen worden in deze transitie, blijft nog een vraagteken.

elektrische vrachtwagen e-truck laadpalen opladen laadinfrastructuur
Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu