DAF komt toch naar de RAI met een Euro6-motor

DAF zal op de BedrijfsautoRAI in Amsterdam toch uitpakken met een Euro6-motor. De constructeur brengt zelden producten op de markt voordat de technologie beproefd en de markt vragende partij is.

De nieuwe MX-13 motor is zoals verwacht gebaseerd op de motor die moederbedrijf Paccar in Amerika inbouwt in de Kenworth en Peterbilt-trucks en die beantwoordt aan de EPA10-normen. Deze staan heel dicht bij de Euro6-normen, die op 1 januari 2014 in de Europese Unie van kracht worden. De motor zal – net als de Euro5 krachtbron van DAF – leverbaar zijn in 410, 460 en 510 pk-versies.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

DAF komt toch naar de RAI met een Euro6-motor | NT

DAF komt toch naar de RAI met een Euro6-motor

DAF zal op de BedrijfsautoRAI in Amsterdam toch uitpakken met een Euro6-motor. De constructeur brengt zelden producten op de markt voordat de technologie beproefd en de markt vragende partij is.

De nieuwe MX-13 motor is zoals verwacht gebaseerd op de motor die moederbedrijf Paccar in Amerika inbouwt in de Kenworth en Peterbilt-trucks en die beantwoordt aan de EPA10-normen. Deze staan heel dicht bij de Euro6-normen, die op 1 januari 2014 in de Europese Unie van kracht worden. De motor zal – net als de Euro5 krachtbron van DAF – leverbaar zijn in 410, 460 en 510 pk-versies.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu