Portex breidt verder uit in Spanje

Brand Story

Als je de Spaanse markt goed kent, kun je er goed zaken doen. Heel goed. Voor Patrick Lagendijk, eigenaar van het in Rhoon gevestigde Portex, is Spanje bijna zijn tweede vaderland. Wekelijks rijden er 50 tot 70 trucks naar Spanje en Portugal. En dat aantal gaat verder toenemen.

‘We ontzorgen de klant met ons nieuwe portal’, aldus Patrick Lagendijk. Foto: Portex
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Patrick Lagendijk opende vijf jaar geleden al een vestiging in Alicante die vervolgens snel groeide, en investeert nu nogmaals in de Spaanse markt. En dat is niet het enige. Momenteel onderzoekt hij de mogelijkheden van elektrische last mile-delivery in de grote Spaanse steden. Want dat is waar in zijn visie zeer veel behoefte aan is.

Electric last mile-delivery

Lagendijk is gepokt en gemazeld in de logistiek. Toen hij na tien jaar brede managementervaring bij andere logistieke dienstverleners in 2007 voor zichzelf begon en de niche-player Portex Logistics oprichtte, was het alsof hij op een rijdende trein stapte.

‘De start ging vlot en we groeiden gestaag. Maar je moet altijd vooruit kijken als ondernemer. Altijd vooruit plannen. Daarom zijn we nu al in Spanje bezig de mogelijkheden van elektrische last mile-delivery te onderzoeken. Want dat is wat straks hot wordt.’

Paperless office

Portex is de organisatie die daar helemaal klaar voor is, vertelt hij verder. ‘Afgelopen jaar hebben we flink geïnvesteerd in een paperless office en in een eigen app voor onze chauffeurs. We hebben een eigen IT- en Marketing-team. Onze filosofie is dat je mensen dát werk moet laten doen waar ze het best in zijn. Daardoor ontwikkelen ze zich goed. Mensen gaan hier met plezier naar het werk, en denken mee. We hebben altijd persoonlijk contact met de klant, lossen dingen snel op als dat nodig is. We ontzorgen de klant met het nieuwe portal, dat de goede dingen van Centric en Simply Deliver combineert. We zijn in vergelijking met de grotere logistieke providers, klein maar stukken flexibeler.’

Dubai en Hong Kong

Spanje, Portugal en Nederland zijn overigens niet de enige markten waar Lagendijk zich op focust. Onlangs was hij met zakenrelaties in Dubai, en binnenkort gaat hij naar Hong Kong. ‘Ik ben altijd op de uitkijk naar mogelijkheden voor mijn klanten. Dat maakt dit werk zo leuk. En dankzij onze Ocean-department combineren we het internationale met een goede Hollandse inbedding. We zitten in Nederland inmiddels op drie locaties: naast Rotterdam ook in Tilburg en in Zaandam. Dat maakt de afstand tot de klant steeds kort.’

Dit verhaal is aan u verteld door Portex Logistics.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Portex breidt verder uit in Spanje | NT

Portex breidt verder uit in Spanje

Brand Story

Als je de Spaanse markt goed kent, kun je er goed zaken doen. Heel goed. Voor Patrick Lagendijk, eigenaar van het in Rhoon gevestigde Portex, is Spanje bijna zijn tweede vaderland. Wekelijks rijden er 50 tot 70 trucks naar Spanje en Portugal. En dat aantal gaat verder toenemen.

‘We ontzorgen de klant met ons nieuwe portal’, aldus Patrick Lagendijk. Foto: Portex
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Patrick Lagendijk opende vijf jaar geleden al een vestiging in Alicante die vervolgens snel groeide, en investeert nu nogmaals in de Spaanse markt. En dat is niet het enige. Momenteel onderzoekt hij de mogelijkheden van elektrische last mile-delivery in de grote Spaanse steden. Want dat is waar in zijn visie zeer veel behoefte aan is.

Electric last mile-delivery

Lagendijk is gepokt en gemazeld in de logistiek. Toen hij na tien jaar brede managementervaring bij andere logistieke dienstverleners in 2007 voor zichzelf begon en de niche-player Portex Logistics oprichtte, was het alsof hij op een rijdende trein stapte.

‘De start ging vlot en we groeiden gestaag. Maar je moet altijd vooruit kijken als ondernemer. Altijd vooruit plannen. Daarom zijn we nu al in Spanje bezig de mogelijkheden van elektrische last mile-delivery te onderzoeken. Want dat is wat straks hot wordt.’

Paperless office

Portex is de organisatie die daar helemaal klaar voor is, vertelt hij verder. ‘Afgelopen jaar hebben we flink geïnvesteerd in een paperless office en in een eigen app voor onze chauffeurs. We hebben een eigen IT- en Marketing-team. Onze filosofie is dat je mensen dát werk moet laten doen waar ze het best in zijn. Daardoor ontwikkelen ze zich goed. Mensen gaan hier met plezier naar het werk, en denken mee. We hebben altijd persoonlijk contact met de klant, lossen dingen snel op als dat nodig is. We ontzorgen de klant met het nieuwe portal, dat de goede dingen van Centric en Simply Deliver combineert. We zijn in vergelijking met de grotere logistieke providers, klein maar stukken flexibeler.’

Dubai en Hong Kong

Spanje, Portugal en Nederland zijn overigens niet de enige markten waar Lagendijk zich op focust. Onlangs was hij met zakenrelaties in Dubai, en binnenkort gaat hij naar Hong Kong. ‘Ik ben altijd op de uitkijk naar mogelijkheden voor mijn klanten. Dat maakt dit werk zo leuk. En dankzij onze Ocean-department combineren we het internationale met een goede Hollandse inbedding. We zitten in Nederland inmiddels op drie locaties: naast Rotterdam ook in Tilburg en in Zaandam. Dat maakt de afstand tot de klant steeds kort.’

Dit verhaal is aan u verteld door Portex Logistics.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.