Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
De Duitse kolenmijnen gaan dicht, waardoor de import van kolen stijgt. De helft van die groeiende importstroom komt in Nederland aan land.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Ze hadden in goede tijden een buffer moet maken om de slechtere tijden te ondervangen ipv blind te investeren. Dit geldt trouwens voor elke branche. Ze dienen zich zelf nu wel te bedruipen ipv handje ophouden bij de overheid.
Neemt niet weg dat de binnenvaart momenteel door de verladers worden uitgemolken.
Natuurlijk hebben binnenvaartondernemers met eurotekens in hun ogen teveel geïnvesteerd. Niet alleen in nieuwe schepen, maar ook in die dikke 5-series en E-klasses op het achterdek, die gewoon meegefinancierd werden. Beetje raar als de belastingbetaler daar nu aan zou moeten meebetalen.
Volmondig optie 1. Van allerlei kanten is in de afgelopen 10 jaar gewaarschuwd voor de overmoedigheid die de sector liet zien. Zoals bekend komt hoogmoed voor de val en dat is precies wat er gebeurt.
Als ik met mijn bedrijf maar doe waar ik zin in heb en niet nadenk over de consequenties, krijg ik ook het lid op de neus en ga ik op enig moment failliet. Dan kan ik ook niet bij de overheid aankloppen voor een reddingsplan.
Dan nu niet naar de banken en zo gaan wijzen. Je bent er zelf bij gewe
VErberk moet eens duidelijkheid verschaffen in deze onzekere tijden!