Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) begint in september met de aanleg van de Tweede Maasvlakte. Het havenbedrijf wacht de uitspraak van de Raad van State over de beroepen die zijn ingesteld tegen de verleende vergunningen niet af.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Lekker onduidelijk welke containers wil men afhandelen? Wat voor logistieke functie willen Zeeland? Het ziet erna uit dat straks de Nederlandse belastingbetaler voor deze plannen opdraait. Of hoe gaat Zeeland dit financieren?
We worden met z’n alle toch bedonderd, dus laat die Zeeuwen maar bouwen, ze willen nu eenmaal graag meedoen en graag overal hun stempel opzetten, een 1953 kwaaltje schijnbaar.
Oneens
al die negetieve reakties op mogelijkheden doen mij denken aan de tijd dat in Noord Brabant er nog maar een inland terminal was buiten Moerdijk (Den Bosch). en kijk wat er nu ligt,. prima ontsluitingen met goed renderende terminals (de meeste dan). Think out of the Box.
Of het zin heeft weet ik niet, maar ik vind wel dat we weer allemaal veel te klein denken. Als je kijkt naar hoe groot het gebied tussen Amsterdam en Vlissingen is, is het belachelijk dat er mogelijkheden zijn om een nieuwe terminal te bouwen. Daar vandaan meer concurrentie in de Nederlandse markt te ontwikkelen en daardoor de kansen binnen Nederland te verkleinen. Op regionaal niveau misschien een goed idee, maar landelijk gezien economisch onverantwoord.
hahahaha, of dat act het zo “geweldig” doet….
en idd 2 maasvlaktes + antwerpen er ook nog omheen…..
Een mooie inland hub voor Rotterdam met zometeen de 2e Maasvlakte zal goed werken. Maar leg aub niet nog een overbodige terminal aan zoals de A.C.T.
ik zie wel mogelijkheden voor een kleinschalige container terminal. dat onlast de havens van Antwerpen en Rotterdam voor kleinere schepen.