De dienst verbindt het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Noordwest-Europa en Casablanca in Marokko met elkaar. Volgens directeur Caesar Luikenaar biedt de verbinding vooral op het traject tussen het Franse Montoir-de-Bretagne en Thamesport bij Londen een alternatief voor het wegvervoer tussen West-Frankrijk en Engeland via de Eurotunnel of een van de ferrydiensten.
Onder de naam Euro-Maroc-dienst zijn twee bestaande diensten samengevoegd tot een verbinding met aanlopen op vaste weekdagen in tien aanloophavens. Die wordt uitgevoerd met drie schepen van 800 teu, de ‘WEC van Eyck’, de ‘WEC van Ruysdael’ en de ‘Tina’, die in 21 dagen rond gaan varen.
De aanloophavens zijn achtereenvolgens Thamesport, Rotterdam, Antwerpen, Montoir, Bilbao, Vigo, Leixões, Setubal, Casablanca en Figueira da Foz. Volgens Luikenaar vormt het tiental ‘een goed verbonden brug tussen deze vitale handelsknooppunten’. Montoir wordt zowel zuid- als noordwaarts aangelopen, waardoor de Bretonse haven in beide richtingen twee keer per week wordt aangelopen.
