Tachograafkaart alleen in Griekenland duurder

Alleen in Griekenland betalen wegvervoerders meer voor een tachograafkaart dan in Nederland.

Dat blijkt uit een overzicht van de Europese transportorganisatie Corte. Minister Schultz van Haegen heeft dat overzicht naar de Tweede Kamer gestuurd, samen met de antwoorden op de Kamervragen over Kiwa.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ik weet niet hoe men aan de cijfers komt, maar een paar weken geleden betaalde ik al 121 euro voor die kaart. Dat was 5 jaar geleden nog 65 euro. Lang leve de marktwerking, NOT pffff

Geplaatst door: willem op

Het is ook vreemd dat bij verlies of diefstal van de kaart, de nieuwe ingangsdatum gelijk is aan de ingangsdatum van de oude kaart. Daardoor is de kaart korter geldig. (terwijl de kosten voor vervanging hetzelfde zijn als verlenging)

Waarom wordt niet, net zoals bij de afgifte van een nieuw/vervangend paspoort, de ingangsdatum gelijkgesteld aan de afgiftedatum?

Geplaatst door: Jolanda Leliveld op

Het word tijd dat er meer controle komt, op alles wat oa met transport te maken heeft.
Wij Nederlanders moeten altijd voorop lopen in alles, vandaar dat de gemiddelde transport bedrijven het hoofd niet meer boven water kunnen houden vanwege al die regeltjes en wetten.
Die uiteraard niet overal in het buitenland gelden, waardoor er een enorme concurrentie is.
Te gek voor woorden.

Geplaatst door: HJ Hadderingh op

gelukkig hebben we 1 Europa.Hier hebben we wat aan

Geplaatst door: eigen rijder op
Tachograafkaart alleen in Griekenland duurder | NT

Tachograafkaart alleen in Griekenland duurder

Alleen in Griekenland betalen wegvervoerders meer voor een tachograafkaart dan in Nederland.

Dat blijkt uit een overzicht van de Europese transportorganisatie Corte. Minister Schultz van Haegen heeft dat overzicht naar de Tweede Kamer gestuurd, samen met de antwoorden op de Kamervragen over Kiwa.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Ik weet niet hoe men aan de cijfers komt, maar een paar weken geleden betaalde ik al 121 euro voor die kaart. Dat was 5 jaar geleden nog 65 euro. Lang leve de marktwerking, NOT pffff

Geplaatst door: willem op

Het is ook vreemd dat bij verlies of diefstal van de kaart, de nieuwe ingangsdatum gelijk is aan de ingangsdatum van de oude kaart. Daardoor is de kaart korter geldig. (terwijl de kosten voor vervanging hetzelfde zijn als verlenging)

Waarom wordt niet, net zoals bij de afgifte van een nieuw/vervangend paspoort, de ingangsdatum gelijkgesteld aan de afgiftedatum?

Geplaatst door: Jolanda Leliveld op

Het word tijd dat er meer controle komt, op alles wat oa met transport te maken heeft.
Wij Nederlanders moeten altijd voorop lopen in alles, vandaar dat de gemiddelde transport bedrijven het hoofd niet meer boven water kunnen houden vanwege al die regeltjes en wetten.
Die uiteraard niet overal in het buitenland gelden, waardoor er een enorme concurrentie is.
Te gek voor woorden.

Geplaatst door: HJ Hadderingh op

gelukkig hebben we 1 Europa.Hier hebben we wat aan

Geplaatst door: eigen rijder op