Stand van zaken alternatieve brandstoffen in scheepvaart

CO2-uitstoot halveren

De scheepvaart moet zijn CO2-uitstoot in 2050 hebben gehalveerd, zo besloot de IMO twee jaar geleden. Het gebruik van alternatieve brandstoffen moet ervoor zorgen dat deze doelstelling behaald wordt. Haico van der Heijden, senior business developer bij TNO, bespreekt de voor- en nadelen van zes alternatieven voor stookolie: waterstof, lng, methanol, biodiesel, ammoniak en elektrisch. En hij licht toe in hoeverre deze nu al gebruikt worden in de scheepvaart.

LNG bunkerstation PitPoint

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Stand van zaken alternatieve brandstoffen in scheepvaart | NT

Stand van zaken alternatieve brandstoffen in scheepvaart

CO2-uitstoot halveren

De scheepvaart moet zijn CO2-uitstoot in 2050 hebben gehalveerd, zo besloot de IMO twee jaar geleden. Het gebruik van alternatieve brandstoffen moet ervoor zorgen dat deze doelstelling behaald wordt. Haico van der Heijden, senior business developer bij TNO, bespreekt de voor- en nadelen van zes alternatieven voor stookolie: waterstof, lng, methanol, biodiesel, ammoniak en elektrisch. En hij licht toe in hoeverre deze nu al gebruikt worden in de scheepvaart.

LNG bunkerstation PitPoint

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu