20 jaar geleden in NT: ECT gaat fors reorganiseren

20 april 2000

Containerstuwadoor ECT gaat op alle fronten reorganiseren, nadat er over vorig jaar een enorm verlies van ruim veertig miljoen gulden uit de bus is gekomen. De begin dit jaar aangetreden nieuwe topman C. van den Dries is geschrokken van de problemen bij het bedrijf, dat volgens hem ‘een beetje ziek’ is.

ECT heeft 105 miljoen gulden opzij gezet voor de reorganisatie en voor de opheffing van ECT International, waaronder het mislukte project in Triëst. Van den Driest gaf geen uitsplitsing van dat bedrag. Zowel de kosten als de volumes in Triëst zijn zwaar tegengevallen, resulterend in forse verliezen.

ECT heeft het contract voor de exploitatie van de terminal inmiddels opgezegd. Hij maakt zich weinig zorgen over schade-eisen van Italiaanse kant: ‘De terminal ligt er keurig bij en de klanten zijn tevreden.’

Het bedrijf behandelde vorig jaar 4,5 miljoen teu, een groei van ruim twee procent. Het aandeel in de markt tussen Hamburg en Le Havre, die met ruim acht procent groeide, daalde van 26,2 tot 24,7 procent. De omzet steeg van 729 tot 751 miljoen gulden.

Het verbeteren van de dienstverlening aan de klanten van de twee Rotterdamse terminals (Home en Delta) krijgt topprioriteit.

20 jaar geleden in NT: ECT gaat fors reorganiseren | NT

20 jaar geleden in NT: ECT gaat fors reorganiseren

20 april 2000

Containerstuwadoor ECT gaat op alle fronten reorganiseren, nadat er over vorig jaar een enorm verlies van ruim veertig miljoen gulden uit de bus is gekomen. De begin dit jaar aangetreden nieuwe topman C. van den Dries is geschrokken van de problemen bij het bedrijf, dat volgens hem ‘een beetje ziek’ is.

ECT heeft 105 miljoen gulden opzij gezet voor de reorganisatie en voor de opheffing van ECT International, waaronder het mislukte project in Triëst. Van den Driest gaf geen uitsplitsing van dat bedrag. Zowel de kosten als de volumes in Triëst zijn zwaar tegengevallen, resulterend in forse verliezen.

ECT heeft het contract voor de exploitatie van de terminal inmiddels opgezegd. Hij maakt zich weinig zorgen over schade-eisen van Italiaanse kant: ‘De terminal ligt er keurig bij en de klanten zijn tevreden.’

Het bedrijf behandelde vorig jaar 4,5 miljoen teu, een groei van ruim twee procent. Het aandeel in de markt tussen Hamburg en Le Havre, die met ruim acht procent groeide, daalde van 26,2 tot 24,7 procent. De omzet steeg van 729 tot 751 miljoen gulden.

Het verbeteren van de dienstverlening aan de klanten van de twee Rotterdamse terminals (Home en Delta) krijgt topprioriteit.