MSC Napoli: ‘Bergen duurt nog half jaar’

Het bergen van containers van de MSC Napoli zal langer duren dan aanvankelijk gedacht, zo wordt in scheepvaartkringen gemeld.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Teveel louche transportondernemers grijpen de economische crisis aan om het zakkenvullen van de afgelopen 10+ jaar te verdoezelen en vragen, na het doorsluizen van materieel, contracten en de jaknikkers onder het personeel, faillissement aan. Intussen zit het werkkapitaal in de levensstandaard van de directeur/eigenaar en niet in de speklaag die het bedrijf deze periode had kunnen doen overleven. Velen hadden de tering naar de nering moeten zetten ipv het personeel te duperen.

Geplaatst door: Arjen van der Meer op

Tsja, Jos Helmer zegt het zelf al: zijn antwoord heeft geen waarde. (Wat is gener?) Anyway: ik denk dat opruiming – om het even bot te zeggen – zuiverend zal werken. Poll-technisch juist of niet. Dat doorstarten na faillissement is inderdaad zorgelijk, zeg ik. Populistisch he? Maar toch relevant. Ik ben blij dat er een plek is waar je je mening kunt geven over voor de sector relevante vragen, steeds weer. groeten!

Geplaatst door: Gerard van Noordt op

Een goede selectie toepassen.

Een ondernemer die al twee keer failliet is geweest niet nog een keer een doorstart laten maken. Na malafide praktijken, geen ondernemer meer.

Geplaatst door: Theo van Bebberen op

Het wordt tijd dat dit gebeurd. Faillissementen met ongebreidelde doorstart zou verboden moeten worden. Prijzen moeten dan op realiteitsniveau komen, concurrentie tussen gezonde transportbedrijven zal namelijk altijd blijven bestaan. Bedrijven met een te grote hoogmoed tijdens ‘goede tijden’ worden dan ook afgestraft. De expertise en infrastructuur zal dan ook altijd blijven bestaan. Daar zorgt de markt wel voor. Niches en ‘een gat in de markt’ worden dan ook zeker ingevuld. Het kan niet snel ge

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op
MSC Napoli: ‘Bergen duurt nog half jaar’ | NT

MSC Napoli: ‘Bergen duurt nog half jaar’

Het bergen van containers van de MSC Napoli zal langer duren dan aanvankelijk gedacht, zo wordt in scheepvaartkringen gemeld.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Teveel louche transportondernemers grijpen de economische crisis aan om het zakkenvullen van de afgelopen 10+ jaar te verdoezelen en vragen, na het doorsluizen van materieel, contracten en de jaknikkers onder het personeel, faillissement aan. Intussen zit het werkkapitaal in de levensstandaard van de directeur/eigenaar en niet in de speklaag die het bedrijf deze periode had kunnen doen overleven. Velen hadden de tering naar de nering moeten zetten ipv het personeel te duperen.

Geplaatst door: Arjen van der Meer op

Tsja, Jos Helmer zegt het zelf al: zijn antwoord heeft geen waarde. (Wat is gener?) Anyway: ik denk dat opruiming – om het even bot te zeggen – zuiverend zal werken. Poll-technisch juist of niet. Dat doorstarten na faillissement is inderdaad zorgelijk, zeg ik. Populistisch he? Maar toch relevant. Ik ben blij dat er een plek is waar je je mening kunt geven over voor de sector relevante vragen, steeds weer. groeten!

Geplaatst door: Gerard van Noordt op

Een goede selectie toepassen.

Een ondernemer die al twee keer failliet is geweest niet nog een keer een doorstart laten maken. Na malafide praktijken, geen ondernemer meer.

Geplaatst door: Theo van Bebberen op

Het wordt tijd dat dit gebeurd. Faillissementen met ongebreidelde doorstart zou verboden moeten worden. Prijzen moeten dan op realiteitsniveau komen, concurrentie tussen gezonde transportbedrijven zal namelijk altijd blijven bestaan. Bedrijven met een te grote hoogmoed tijdens ‘goede tijden’ worden dan ook afgestraft. De expertise en infrastructuur zal dan ook altijd blijven bestaan. Daar zorgt de markt wel voor. Niches en ‘een gat in de markt’ worden dan ook zeker ingevuld. Het kan niet snel ge

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op