Security: Europa zet maritieme veiligheid op lager pitje

Europa heeft de afgelopen jaren via twee Maritieme Pakketten gewerkt aan een betere veiligheid van de zeescheepvaart. Maar met het Derde Pakket wil het niet vlotten. Het Europees Parlement stemt niet in met drie nieuwe maritieme akkoorden van de EU-ministers.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Hoe is het mogelijk dat de EU nieuwe regelgeving uitbrengt, sinds 2 jaar, die inhoud dat Douane en bedrijfsleven zich duidelijk moeten reorganiseren en beter op elkaar afgestemd moeten raken rond supply chain security, en nog 42% van de belanghebbenden er nauwelijks iets van weet? De betreffende ministeries van finanacien an de douane blijven zoals gewoonlijk weer veel te lang op hun achterste zitten! Tijd voor aktie!

Geplaatst door: hendrik.lieffering@telenet.be op

Opgelegd door de USA, naast wederom een enorme onnodige inspanning voor het bedrijfsleven waarschijnlijk ook een enorme kans. Jammer dat het allemaal nog zo vaag is. Voor dat de douane er zelf aan toe zal zijn is het 2020.

Geplaatst door: Dennis op

wat A.E.O. voor Europa is, is CT-PAT voor Amerika.

Het staat nog allemaal in de kinderschoenen vandaar dat er veel onduidelijk is maar dat het noodzakelijk wordt voor ondernemers, is een feit.

Geplaatst door: Maikel Lekkerkerkerk op

Helaas is het zo dat je als exporteur verplicht wordt om AEO te worden. Voordelen kan niemand aangeven, maar de nadelen als je niet AEO wordt kan iedereen je opnoemen. AEO wordt net als “known shipper” bij ACN een papieren tijger die voor een bedrijf alleen als een knelpunt zal worden ervaren.

Geplaatst door: Ben Bisschops op

De vraagstelling is mi niet duidelijk;

AEO kan je verkrijgen als transparantie geboden wordt en heeft in die zin niet met bedrijfsvoering te maken

Geplaatst door: Menno P. Broere op

In plaats van meer regels dus minder regels en een grotere drempel voor nieuwkomers in de markt?

Geplaatst door: J. Helmer op

Het wordt voor de kleinere firma’s steeds moeilijk gemaakt om zich met het ondernemen bezig te houden. Alle regels die vanuit de USA en Brussel worden opgelegd maken het te arbeidsintensief om er maar even bij te blijven doen. En wie mag het allemaal betalen?? Juist, de ondernemer.

Geplaatst door: Jan ten Cate op
Security: Europa zet maritieme veiligheid op lager pitje | NT

Security: Europa zet maritieme veiligheid op lager pitje

Europa heeft de afgelopen jaren via twee Maritieme Pakketten gewerkt aan een betere veiligheid van de zeescheepvaart. Maar met het Derde Pakket wil het niet vlotten. Het Europees Parlement stemt niet in met drie nieuwe maritieme akkoorden van de EU-ministers.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Hoe is het mogelijk dat de EU nieuwe regelgeving uitbrengt, sinds 2 jaar, die inhoud dat Douane en bedrijfsleven zich duidelijk moeten reorganiseren en beter op elkaar afgestemd moeten raken rond supply chain security, en nog 42% van de belanghebbenden er nauwelijks iets van weet? De betreffende ministeries van finanacien an de douane blijven zoals gewoonlijk weer veel te lang op hun achterste zitten! Tijd voor aktie!

Geplaatst door: hendrik.lieffering@telenet.be op

Opgelegd door de USA, naast wederom een enorme onnodige inspanning voor het bedrijfsleven waarschijnlijk ook een enorme kans. Jammer dat het allemaal nog zo vaag is. Voor dat de douane er zelf aan toe zal zijn is het 2020.

Geplaatst door: Dennis op

wat A.E.O. voor Europa is, is CT-PAT voor Amerika.

Het staat nog allemaal in de kinderschoenen vandaar dat er veel onduidelijk is maar dat het noodzakelijk wordt voor ondernemers, is een feit.

Geplaatst door: Maikel Lekkerkerkerk op

Helaas is het zo dat je als exporteur verplicht wordt om AEO te worden. Voordelen kan niemand aangeven, maar de nadelen als je niet AEO wordt kan iedereen je opnoemen. AEO wordt net als “known shipper” bij ACN een papieren tijger die voor een bedrijf alleen als een knelpunt zal worden ervaren.

Geplaatst door: Ben Bisschops op

De vraagstelling is mi niet duidelijk;

AEO kan je verkrijgen als transparantie geboden wordt en heeft in die zin niet met bedrijfsvoering te maken

Geplaatst door: Menno P. Broere op

In plaats van meer regels dus minder regels en een grotere drempel voor nieuwkomers in de markt?

Geplaatst door: J. Helmer op

Het wordt voor de kleinere firma’s steeds moeilijk gemaakt om zich met het ondernemen bezig te houden. Alle regels die vanuit de USA en Brussel worden opgelegd maken het te arbeidsintensief om er maar even bij te blijven doen. En wie mag het allemaal betalen?? Juist, de ondernemer.

Geplaatst door: Jan ten Cate op