Tweede Maasvlakte: Rotterdam World Gateway kost 900 miljoen

Een volledig geautomatiseerde containerterminal met Super Post Panamax Kranen; de containerterminal van het consortium Rotterdam World Gateway die in 2013 wordt geopend op de Tweede Maasvlakte, moet de technisch meest geavanceerde terminal in de Rotterdamse haven worden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Lijkt mij een plan wat al langer in de kast lag, maar wat nu goed kan scoren.

Geen orgineel idee overigens, lijkt veel op de franse situatie (wat overigens ook niet altijd werkt)

Geplaatst door: Marc op

Nee daar ben ik het niet mee eens. VVD is altijd al sterk geweest als het om infrastructuur gaat. Dat is nu niet anders maar vanwege de verkiezingen wordt dit nu tegen hen gebruikt door de andere partijen. Dat is wel erg makkelijk natuurlijk maar pleit wat mij betreft niet voor die andere partijen. Erg goedkoop!

Geplaatst door: Marc van Exel op

Meer asfalt is niet alleen de oplossing. Ook moet het openbare vervoer verbeterd worden en betaalbaar blijven. De knelpunten in onze waterwegen dienen aangepakt te worden. Dus het is een meerzijdige oplossing. Dus files kunnen niet alleen met asfalt bestreden worden.

Geplaatst door: Peter Elkhuizen op

De VVD doet niks anders dan goedkope standpunten in nemen. Rutte is niks meer dan een voorzitter van een studentenclub.

Geplaatst door: Jeroen op

Er zijn toch echt al voldoende onafhankelijke studies gemaakt waaruit blijkt dat het aanleggen van extrta rijbanen op de belangrijkste verkeersaders al een heel groot deel van de files voorkomt. Ik denk dat iedereen wel weet dat de breedte van wegen van bijv. de A2, A4, A12, A13, A15 en A16 verre van voldoende is. Tevens is ook aangetoond dat dan de economische schade als gevolg van files plus de uitstoot van CO2 en fijnstof daalt. Het is een kwestie van offers brengen daarvan ben ik me bewust m

Geplaatst door: Hans Schipper op

dan hadden ze allang nieuwe wegen aan moeten leggen.de extra miljoenen zijn naar parkeerterreinen gegaan langs snelwegen(van goud met speeltuin,bah)zie roosendaal.zakkenvullers en leugenaars zijn het en nederlanders van hoog tot laag dom.sitting ducks worden we al genoemd(we kunnen niet weg,denken ze)nieuwe (buitenlandse ondern.worden met cadeautjes binnen gehaald),en wij geplukt.maar we stemmen er nog op ook,dus het is onze eigen schuld.

Geplaatst door: n.v.veen op

Ik ben het niet eens met de stelling. Al jaren pleit de VVD voor meer wegen om het fileprobleem op te lossen maar er wordt (veel te) weinig gedaan. Het is te gemakkelijk om dit “asfaltplan” nu af te doen als een verkiezingsstunt.

Geplaatst door: W. Feeleüs op
Tweede Maasvlakte: Rotterdam World Gateway kost 900 miljoen | NT

Tweede Maasvlakte: Rotterdam World Gateway kost 900 miljoen

Een volledig geautomatiseerde containerterminal met Super Post Panamax Kranen; de containerterminal van het consortium Rotterdam World Gateway die in 2013 wordt geopend op de Tweede Maasvlakte, moet de technisch meest geavanceerde terminal in de Rotterdamse haven worden.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Lijkt mij een plan wat al langer in de kast lag, maar wat nu goed kan scoren.

Geen orgineel idee overigens, lijkt veel op de franse situatie (wat overigens ook niet altijd werkt)

Geplaatst door: Marc op

Nee daar ben ik het niet mee eens. VVD is altijd al sterk geweest als het om infrastructuur gaat. Dat is nu niet anders maar vanwege de verkiezingen wordt dit nu tegen hen gebruikt door de andere partijen. Dat is wel erg makkelijk natuurlijk maar pleit wat mij betreft niet voor die andere partijen. Erg goedkoop!

Geplaatst door: Marc van Exel op

Meer asfalt is niet alleen de oplossing. Ook moet het openbare vervoer verbeterd worden en betaalbaar blijven. De knelpunten in onze waterwegen dienen aangepakt te worden. Dus het is een meerzijdige oplossing. Dus files kunnen niet alleen met asfalt bestreden worden.

Geplaatst door: Peter Elkhuizen op

De VVD doet niks anders dan goedkope standpunten in nemen. Rutte is niks meer dan een voorzitter van een studentenclub.

Geplaatst door: Jeroen op

Er zijn toch echt al voldoende onafhankelijke studies gemaakt waaruit blijkt dat het aanleggen van extrta rijbanen op de belangrijkste verkeersaders al een heel groot deel van de files voorkomt. Ik denk dat iedereen wel weet dat de breedte van wegen van bijv. de A2, A4, A12, A13, A15 en A16 verre van voldoende is. Tevens is ook aangetoond dat dan de economische schade als gevolg van files plus de uitstoot van CO2 en fijnstof daalt. Het is een kwestie van offers brengen daarvan ben ik me bewust m

Geplaatst door: Hans Schipper op

dan hadden ze allang nieuwe wegen aan moeten leggen.de extra miljoenen zijn naar parkeerterreinen gegaan langs snelwegen(van goud met speeltuin,bah)zie roosendaal.zakkenvullers en leugenaars zijn het en nederlanders van hoog tot laag dom.sitting ducks worden we al genoemd(we kunnen niet weg,denken ze)nieuwe (buitenlandse ondern.worden met cadeautjes binnen gehaald),en wij geplukt.maar we stemmen er nog op ook,dus het is onze eigen schuld.

Geplaatst door: n.v.veen op

Ik ben het niet eens met de stelling. Al jaren pleit de VVD voor meer wegen om het fileprobleem op te lossen maar er wordt (veel te) weinig gedaan. Het is te gemakkelijk om dit “asfaltplan” nu af te doen als een verkiezingsstunt.

Geplaatst door: W. Feeleüs op