Woede en onbegrip over ECT-acties

Voorlichtingsbijeenkomsten en werkoverleg leiden de komende dagen waarschijnlijk tot nieuwe werkonderbrekingen bij ECT, dat gisterochtend met een wilde staking werd geconfronteerd.

Aanleiding is het vastgelopen cao-overleg bij het bedrijf.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Beste Mijnheer Stam,
Als een bedrijf klanten gaat verliezen en dus omzet dan zal dat arbeidsplaatsen gaan kosten. Recent voorbeeld is de FNV.
Dat verliezen van klanten komt mede door de ECT zelf.
Zolang ik meemaak dat de volledige shiftwissel (het wachten op de eerste carrier t/m de laatste)bij de ECT Delta tot 45 minuten kan oplopen kan ik geen begrip hebben voor dit bedrijf.
Enne: in het zeecontainervervoer, vooral nationaal, is er nauwelijks sprake van buitenlandse vluchtroutes.

Geplaatst door: Cees op

Eef, als jullie over de A15 rijden met 30 km per uur dan hebben de havenwerkers daar begrip voor. Geen Polen, Roemenen of Bulgaren achter het stuur, tenzij onder gelijke loon en arbeidsvoorwaarden. Die havenwerker voert geen acties voor de lol of hobby. Neen, hij strijdt voor zijn boterham en werkgarantie. Wees solidair en toon begrip voor deze mannen.

Geplaatst door: Jan op
Woede en onbegrip over ECT-acties | NT

Woede en onbegrip over ECT-acties

Voorlichtingsbijeenkomsten en werkoverleg leiden de komende dagen waarschijnlijk tot nieuwe werkonderbrekingen bij ECT, dat gisterochtend met een wilde staking werd geconfronteerd.

Aanleiding is het vastgelopen cao-overleg bij het bedrijf.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Beste Mijnheer Stam,
Als een bedrijf klanten gaat verliezen en dus omzet dan zal dat arbeidsplaatsen gaan kosten. Recent voorbeeld is de FNV.
Dat verliezen van klanten komt mede door de ECT zelf.
Zolang ik meemaak dat de volledige shiftwissel (het wachten op de eerste carrier t/m de laatste)bij de ECT Delta tot 45 minuten kan oplopen kan ik geen begrip hebben voor dit bedrijf.
Enne: in het zeecontainervervoer, vooral nationaal, is er nauwelijks sprake van buitenlandse vluchtroutes.

Geplaatst door: Cees op

Eef, als jullie over de A15 rijden met 30 km per uur dan hebben de havenwerkers daar begrip voor. Geen Polen, Roemenen of Bulgaren achter het stuur, tenzij onder gelijke loon en arbeidsvoorwaarden. Die havenwerker voert geen acties voor de lol of hobby. Neen, hij strijdt voor zijn boterham en werkgarantie. Wees solidair en toon begrip voor deze mannen.

Geplaatst door: Jan op