Schip Centraal in Rotterdam

Partijen die betrokken zijn bij de afhandeling van zeeschepen in Rotterdam hebben een intentieverklaring getekend die er toe moet leiden dat schepen minder tijd in de haven doorbrengen.

Volgens Havenbedrijf Rotterdam is Het Schip Centraal het ‘begin van onderling afgestemde verkeersplanning in de haven’.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Weer wordt er een intentieverklaring getekend tussen verschillende verenigingen die te maken hebben met afhandeling van schepen in de haven vanwege hevige concurrentie in Hamburg,Le Havre. Ik heb daar zo mijn gedachten over,moet er eerst niet gekeken worden wie er allemaal bij betrokken moeten worden,de havenarbeiders die het moeten doen en hun vakbond of zijn zij weer de laatste die te horen krijgen dat hun arbeidsvoorwaarden aangepast dient te worden?

Geplaatst door: Martin Norbert. op

Werk in haven staat of valt met goed opgeleide havenwerkers.Je kan natuurlijk een coordinator aanwijzen maar de havenwerkers maken het verschil.Een gezonde Rotterdamse haven die kan concurreren met andere havens in Europa is een haven met havenwerkers die hun vak verstaan en geloof me we hebben er zat dus gebruik ze.

Ron van Drunen

Geplaatst door: Ron van Drunen op

Mijns inziens een prima initiatief/gedachte. Niek Stam heeft zichzelf denk ik aan de zijlijn geplaatst door bij eerdere gelegenheden geen enkele positieve bijdrage te leveren aan een beter positioneren van de Rotterdamse haven.

Geplaatst door: A. Dutilh op

Beste Niek, Als we aan die tafel willen meepraten voor overleg dan moeten we eens de haven plat leggen. Anders blijven ze maar doorgaan met ons te passeren. Wij zorgen nog steeds dat de schepen op tijd vertrekken. Hans Smit wil een platform. Deltalinqs niet die laat het over aan de werkgevers. ECT, AMPT, Matrans en ILs hebben maling aan ons. Als je respect wil dan moet je dit helaas afdwingen.

Geplaatst door: Jan op

Goede avond.

Mooie plannen maar raken kant nog wal , overleg eerst ook maar eens de havenarbeiders die tenslote het werk moet doen. !!!!

Geplaatst door: nouwen op

Ja het getuigd weer van weinig tot geen respect voor de havenwerker. De 24/7 service leveren de arbeiders al jaren. Maar welke vereniging van Bobo’s is er nou geintresseerd in de havenwerker, die op nieuwjaarsnacht met bevroren snottebellen aan zij neus, de overslagcijfers van het Hbr naar weer een nieuw record brengen.

Geplaatst door: koen keehnen op

De havenwerkers en hun vakbond zijn niet betrokken bij dit overleg. Dat is jammer, want uiteindelijk zijn het de havenwerkers die de boten behandelen.
Als de rederijen eerst eens zorgen dat ze op tijd komen, kan er ook beter gepland worden.
Dit geeft nu precies het gebrek aan visie en respect aan. Dit geeft nu precies het gebrek aan visie en respect aan om werknemers uit te sluten van dit soort convenanten als het om hun werk en sociale leven gaat.

Geplaatst door: Niek Stam op
Schip Centraal in Rotterdam | NT

Schip Centraal in Rotterdam

Partijen die betrokken zijn bij de afhandeling van zeeschepen in Rotterdam hebben een intentieverklaring getekend die er toe moet leiden dat schepen minder tijd in de haven doorbrengen.

Volgens Havenbedrijf Rotterdam is Het Schip Centraal het ‘begin van onderling afgestemde verkeersplanning in de haven’.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Weer wordt er een intentieverklaring getekend tussen verschillende verenigingen die te maken hebben met afhandeling van schepen in de haven vanwege hevige concurrentie in Hamburg,Le Havre. Ik heb daar zo mijn gedachten over,moet er eerst niet gekeken worden wie er allemaal bij betrokken moeten worden,de havenarbeiders die het moeten doen en hun vakbond of zijn zij weer de laatste die te horen krijgen dat hun arbeidsvoorwaarden aangepast dient te worden?

Geplaatst door: Martin Norbert. op

Werk in haven staat of valt met goed opgeleide havenwerkers.Je kan natuurlijk een coordinator aanwijzen maar de havenwerkers maken het verschil.Een gezonde Rotterdamse haven die kan concurreren met andere havens in Europa is een haven met havenwerkers die hun vak verstaan en geloof me we hebben er zat dus gebruik ze.

Ron van Drunen

Geplaatst door: Ron van Drunen op

Mijns inziens een prima initiatief/gedachte. Niek Stam heeft zichzelf denk ik aan de zijlijn geplaatst door bij eerdere gelegenheden geen enkele positieve bijdrage te leveren aan een beter positioneren van de Rotterdamse haven.

Geplaatst door: A. Dutilh op

Beste Niek, Als we aan die tafel willen meepraten voor overleg dan moeten we eens de haven plat leggen. Anders blijven ze maar doorgaan met ons te passeren. Wij zorgen nog steeds dat de schepen op tijd vertrekken. Hans Smit wil een platform. Deltalinqs niet die laat het over aan de werkgevers. ECT, AMPT, Matrans en ILs hebben maling aan ons. Als je respect wil dan moet je dit helaas afdwingen.

Geplaatst door: Jan op

Goede avond.

Mooie plannen maar raken kant nog wal , overleg eerst ook maar eens de havenarbeiders die tenslote het werk moet doen. !!!!

Geplaatst door: nouwen op

Ja het getuigd weer van weinig tot geen respect voor de havenwerker. De 24/7 service leveren de arbeiders al jaren. Maar welke vereniging van Bobo’s is er nou geintresseerd in de havenwerker, die op nieuwjaarsnacht met bevroren snottebellen aan zij neus, de overslagcijfers van het Hbr naar weer een nieuw record brengen.

Geplaatst door: koen keehnen op

De havenwerkers en hun vakbond zijn niet betrokken bij dit overleg. Dat is jammer, want uiteindelijk zijn het de havenwerkers die de boten behandelen.
Als de rederijen eerst eens zorgen dat ze op tijd komen, kan er ook beter gepland worden.
Dit geeft nu precies het gebrek aan visie en respect aan. Dit geeft nu precies het gebrek aan visie en respect aan om werknemers uit te sluten van dit soort convenanten als het om hun werk en sociale leven gaat.

Geplaatst door: Niek Stam op