‘Prijsstijgingen containercarriers niet te rechtvaardigen’

Tarieven

De almaar stijgende tarieven die containerrederijen doorvoeren, zijn volgens de Franse data-analist Alphaliner niet meer uit te leggen. In april verdubbelen ze zelfs.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

En door tariefsverhoging voor zeetransport vermeerderen de inkomsten voor rederijen. Dan kan je wel een bootje kopen! Het zijn niet de havenwerkers die de havensector schade toebrengen maar de rederijen. Die maken de dienst uit. Ook bij het Havenbedrijf Rotterdam en op de terminals.

Geplaatst door: Niek Stam op

"Volgens Alphliner willen de rederijen de zwakke verhouding tussen vraag en aanbod compenseren, maar hebben de containercarriers juist zelf bijgedragen aan de huidige situatie door zoveel grote containerschepen in de vaart te nemen".Tja what is new? Rederijen hebben de markt van terminaloperators al aardig verziekt. Ze hebben het Havenbedrijf Rotterdam aan de ballen. Tarieven voor terminaloperators dalen snel door overcapaciteit dus uitgaven voor rederijen verminderen.

Geplaatst door: Niek Stam op
‘Prijsstijgingen containercarriers niet te rechtvaardigen’ | NT

‘Prijsstijgingen containercarriers niet te rechtvaardigen’

Tarieven

De almaar stijgende tarieven die containerrederijen doorvoeren, zijn volgens de Franse data-analist Alphaliner niet meer uit te leggen. In april verdubbelen ze zelfs.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

En door tariefsverhoging voor zeetransport vermeerderen de inkomsten voor rederijen. Dan kan je wel een bootje kopen! Het zijn niet de havenwerkers die de havensector schade toebrengen maar de rederijen. Die maken de dienst uit. Ook bij het Havenbedrijf Rotterdam en op de terminals.

Geplaatst door: Niek Stam op

"Volgens Alphliner willen de rederijen de zwakke verhouding tussen vraag en aanbod compenseren, maar hebben de containercarriers juist zelf bijgedragen aan de huidige situatie door zoveel grote containerschepen in de vaart te nemen".Tja what is new? Rederijen hebben de markt van terminaloperators al aardig verziekt. Ze hebben het Havenbedrijf Rotterdam aan de ballen. Tarieven voor terminaloperators dalen snel door overcapaciteit dus uitgaven voor rederijen verminderen.

Geplaatst door: Niek Stam op