Haven van Long Beach start proef met ‘Port Optimizer’

Congestie

De haven van Long Beach (bij Los Angeles) is een pilot gestart om de congestie tegen te gaan. Logistieke partijen krijgen de komende twee maanden toegang tot de zogeheten Port Optimizer, waarmee de containeroverslag beter wordt gestroomlijnd.

Long Beach is het drukste havencomplex van Noord-Amerika. Port Optimizer verbetert de ladingstroom doordat deelnemende terminaloperators en andere belanghebbenden informatie krijgen over aankomsttijden en andere noodzakelijke gegevens, zoals beschikbaar materieel en arbeidskrachten.

Terminaloperators

Drie van de zes terminaloperators doen aan de pilot mee, zo meldt de haven. Het gaat om Long Beach Container Terminal, Total Terminals International en International Transportation Service. Het systeem is sinds vorig jaar in ontwikkeling en wordt nu daadwerkelijk in gebruik genomen tijdens de pilot.

De havenautoritieit verwacht dat het systeem de supply chain van diverse belanghebbenden in het havencomplex gaat helpen, zoals exploitanten van containerterminals, zee- en autoschepen, spoorwegen en verladers.

Port call

Ook de Rotterdamse haven werkt al een tijdje met dergelijke software. Diverse partijen werken daarbij samen om standaarden vanuit de nautische en logistieke sectoren bij elkaar te brengen, zodat een port call zo efficiënt mogelijk kan worden uitgevoerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Haven van Long Beach start proef met ‘Port Optimizer’ | NT

Haven van Long Beach start proef met ‘Port Optimizer’

Congestie

De haven van Long Beach (bij Los Angeles) is een pilot gestart om de congestie tegen te gaan. Logistieke partijen krijgen de komende twee maanden toegang tot de zogeheten Port Optimizer, waarmee de containeroverslag beter wordt gestroomlijnd.

Long Beach is het drukste havencomplex van Noord-Amerika. Port Optimizer verbetert de ladingstroom doordat deelnemende terminaloperators en andere belanghebbenden informatie krijgen over aankomsttijden en andere noodzakelijke gegevens, zoals beschikbaar materieel en arbeidskrachten.

Terminaloperators

Drie van de zes terminaloperators doen aan de pilot mee, zo meldt de haven. Het gaat om Long Beach Container Terminal, Total Terminals International en International Transportation Service. Het systeem is sinds vorig jaar in ontwikkeling en wordt nu daadwerkelijk in gebruik genomen tijdens de pilot.

De havenautoritieit verwacht dat het systeem de supply chain van diverse belanghebbenden in het havencomplex gaat helpen, zoals exploitanten van containerterminals, zee- en autoschepen, spoorwegen en verladers.

Port call

Ook de Rotterdamse haven werkt al een tijdje met dergelijke software. Diverse partijen werken daarbij samen om standaarden vanuit de nautische en logistieke sectoren bij elkaar te brengen, zodat een port call zo efficiënt mogelijk kan worden uitgevoerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement