Pleidooi voor een ‘German Port Area’

De Bremense senator voor Economie Martin Günthner pleit voor een gezamenlijk havenbeleid in Duitsland. Want de concurrentie voor Hamburg of Bremen komt niet van Jade Weser Port, maar van Rotterdam.

Günthner sprak zich in die zin uit in een interview met het Duitse weekblad ‘Verkehrsrundschau’. De onderlinge concurrentie tussen de Duitse containerhavens Hamburg, Bremerhaven en Jade Weser Port houdt volgens hem geen steek wanneer men bijvoorbeeld vaststelt dat Eurogate in die drie havens actief is of dat die groep met Bremense roots voor het hinterlandverkeer samenwerkt met het Hamburgse HHLA.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Pleidooi voor een ‘German Port Area’ | NT

Pleidooi voor een ‘German Port Area’

De Bremense senator voor Economie Martin Günthner pleit voor een gezamenlijk havenbeleid in Duitsland. Want de concurrentie voor Hamburg of Bremen komt niet van Jade Weser Port, maar van Rotterdam.

Günthner sprak zich in die zin uit in een interview met het Duitse weekblad ‘Verkehrsrundschau’. De onderlinge concurrentie tussen de Duitse containerhavens Hamburg, Bremerhaven en Jade Weser Port houdt volgens hem geen steek wanneer men bijvoorbeeld vaststelt dat Eurogate in die drie havens actief is of dat die groep met Bremense roots voor het hinterlandverkeer samenwerkt met het Hamburgse HHLA.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu