Europese verladers willen meer diensten als ‘Daily Maersk’

In een reactie op de nieuwe ‘Daily Maersk’ zegt de European Shippers Council blij te zijn met de nieuwe aanpak van de Deense marktleider, maar pleit het voor meer concurrentie van dergelijke diensten.

"Dat Maersk Line niet meer spreekt over een transittijd in het onlangs gelanceerde ‘Daily Maersk’-product is relevanter dan op het eerste zicht blijkt", zegt Jean-Louis Cambon, voorzitter van de Maritieme Vervoersraad van de ESC. Hij vraagt zich af of de reders nu eindelijk de taal van hun klanten – de verladers – gaan spreken en in dezelfde lijn gaan denken. "Waarom ook zouden reders nog langer over tarieven praten in plaats van over ’totale kostprijs’?"

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Europese verladers willen meer diensten als ‘Daily Maersk’ | NT

Europese verladers willen meer diensten als ‘Daily Maersk’

In een reactie op de nieuwe ‘Daily Maersk’ zegt de European Shippers Council blij te zijn met de nieuwe aanpak van de Deense marktleider, maar pleit het voor meer concurrentie van dergelijke diensten.

"Dat Maersk Line niet meer spreekt over een transittijd in het onlangs gelanceerde ‘Daily Maersk’-product is relevanter dan op het eerste zicht blijkt", zegt Jean-Louis Cambon, voorzitter van de Maritieme Vervoersraad van de ESC. Hij vraagt zich af of de reders nu eindelijk de taal van hun klanten – de verladers – gaan spreken en in dezelfde lijn gaan denken. "Waarom ook zouden reders nog langer over tarieven praten in plaats van over ’totale kostprijs’?"

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu