McKinsey: ‘Geen prijsoorlog op Rotterdamse containerterminals’

Er zal na de opening van de Tweede Maasvlakte geen prijzenslag ontstaan tussen de containerterminals in de haven van Rotterdam.

Die conclusie trekt onderzoeksbureau McKinsey, dat in opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam de containerontwikkelingen in Noordwest-Europa in kaart heeft gebracht, inclusief de effecten daarvan op Rotterdam.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Voor de werknemers van deze berijven moet gewoon een raam cao komen zo dat dat niet tenkoste gaat van jan de arbeider

Geplaatst door: cor op

grote kans dat appie er wel een paar jaren verlies voor over heeft dan wordt het vanzelf rustig om hem heen

Geplaatst door: sjaak op

Een goede en gezonde konkurrentie is meer dan welkom in de Rotterdamsehaven. ECT kan en mag niet een dominante rol spelen in de haven. Geef andere ook de kans en de mogelijkheid om zich verder te investeren in de deepsea wereld.

Laat de ECT maar wat toontjes lager gaan zingen ze hebben zich voldoende uitgebaat en mogen daarvan straks de vruchten plukken

Geplaatst door: Wim op

Wat een prognoses en illusies van RPC en McKinsey. Géén prijzenoorlog.Behaalde resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst Maasvlakte II.Het monopolie van ECT is over.Het breakeven zal bepalen of we de concurrentie moeten aangaan, anders komen we in de rooie cijfers en moeten we saneren.

Geplaatst door: Jan Jacobs op

Wat een rare conclusie. Ik kan net zo goed de conclusie trekken dat APMTR wel lagere tarieven zal afspreken omdat anders de baas Appie Mollier van APMT en Maersk Line de loonkosten van APMTR moet doorbetalen zonder dat er containers worden overgeslagen

Geplaatst door: Niek Stam op
McKinsey: ‘Geen prijsoorlog op Rotterdamse containerterminals’ | NT

McKinsey: ‘Geen prijsoorlog op Rotterdamse containerterminals’

Er zal na de opening van de Tweede Maasvlakte geen prijzenslag ontstaan tussen de containerterminals in de haven van Rotterdam.

Die conclusie trekt onderzoeksbureau McKinsey, dat in opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam de containerontwikkelingen in Noordwest-Europa in kaart heeft gebracht, inclusief de effecten daarvan op Rotterdam.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Voor de werknemers van deze berijven moet gewoon een raam cao komen zo dat dat niet tenkoste gaat van jan de arbeider

Geplaatst door: cor op

grote kans dat appie er wel een paar jaren verlies voor over heeft dan wordt het vanzelf rustig om hem heen

Geplaatst door: sjaak op

Een goede en gezonde konkurrentie is meer dan welkom in de Rotterdamsehaven. ECT kan en mag niet een dominante rol spelen in de haven. Geef andere ook de kans en de mogelijkheid om zich verder te investeren in de deepsea wereld.

Laat de ECT maar wat toontjes lager gaan zingen ze hebben zich voldoende uitgebaat en mogen daarvan straks de vruchten plukken

Geplaatst door: Wim op

Wat een prognoses en illusies van RPC en McKinsey. Géén prijzenoorlog.Behaalde resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst Maasvlakte II.Het monopolie van ECT is over.Het breakeven zal bepalen of we de concurrentie moeten aangaan, anders komen we in de rooie cijfers en moeten we saneren.

Geplaatst door: Jan Jacobs op

Wat een rare conclusie. Ik kan net zo goed de conclusie trekken dat APMTR wel lagere tarieven zal afspreken omdat anders de baas Appie Mollier van APMT en Maersk Line de loonkosten van APMTR moet doorbetalen zonder dat er containers worden overgeslagen

Geplaatst door: Niek Stam op