95% van alle Hanjin schepen zijn gelost

Surseance

Vrijwel alle gestrande Hanjin-schepen zijn gelost. Nog drie van de in totaal 97 schepen die na de surseance-aanvraag eind augustus stuurloos op zee kwamen te liggen, hebben nog containers aan boord.

Dat zegt het Koreaanse Ministerie van Oceanen en Visserij tegen persbureau Yonhap. ‘De overgebleven schepen zullen in staat zijn om hun lading in de nabije toekomst te lossen in overleg met havenautoriteiten over de hele wereld’, laat het ministerie weten.

Hanjin heeft nog steeds een groot aantal schepen op zee liggen. Volgens de meest recente scheepslijst, die gedateerd is op 8 november 2016, liggen er nog steeds 33 schepen te wachten op zee. Nog eens 41 zijn varende, het merendeel van deze schepen wordt naar de eigenaar teruggebracht. Ook waren er gisteren drie schepen bezig met aanmeren om hun lading te lossen.

Hanjin heeft nog steeds 771 bemanningsleden op zee. Volgens het ministerie worden zij voorzien van ‘voedsel en andere dagelijkse benodigdheden.’

In Alphaliner’s lijst van grootste containerrederijen is Hanjin inmiddels uit de top-20 gevallen. De rederij bezette voorheen de zevende plek.

De val van Hanjin pakt gunstig uit voor Hyundai Merchant Marine. De Koreaanse regering wil ’s lands enige grote containerrederij helpen om te groeien in omvang. Daarvoor wordt onder andere de hoeveelheid geld in een speciaal scheepsbouwfonds verdubbeld, zodat HMM twintig nieuwe schepen van 13.000 teu kan kopen.

95% van alle Hanjin schepen zijn gelost | NT

95% van alle Hanjin schepen zijn gelost

Surseance

Vrijwel alle gestrande Hanjin-schepen zijn gelost. Nog drie van de in totaal 97 schepen die na de surseance-aanvraag eind augustus stuurloos op zee kwamen te liggen, hebben nog containers aan boord.

Dat zegt het Koreaanse Ministerie van Oceanen en Visserij tegen persbureau Yonhap. ‘De overgebleven schepen zullen in staat zijn om hun lading in de nabije toekomst te lossen in overleg met havenautoriteiten over de hele wereld’, laat het ministerie weten.

Hanjin heeft nog steeds een groot aantal schepen op zee liggen. Volgens de meest recente scheepslijst, die gedateerd is op 8 november 2016, liggen er nog steeds 33 schepen te wachten op zee. Nog eens 41 zijn varende, het merendeel van deze schepen wordt naar de eigenaar teruggebracht. Ook waren er gisteren drie schepen bezig met aanmeren om hun lading te lossen.

Hanjin heeft nog steeds 771 bemanningsleden op zee. Volgens het ministerie worden zij voorzien van ‘voedsel en andere dagelijkse benodigdheden.’

In Alphaliner’s lijst van grootste containerrederijen is Hanjin inmiddels uit de top-20 gevallen. De rederij bezette voorheen de zevende plek.

De val van Hanjin pakt gunstig uit voor Hyundai Merchant Marine. De Koreaanse regering wil ’s lands enige grote containerrederij helpen om te groeien in omvang. Daarvoor wordt onder andere de hoeveelheid geld in een speciaal scheepsbouwfonds verdubbeld, zodat HMM twintig nieuwe schepen van 13.000 teu kan kopen.