Lessen trekken uit ongelukken met vrachtschepen

‘CMA CGM Libra’ en ‘Atina’

Het vervoeren van vracht in schepen mag dan al eeuwenlang in zwang zijn, juristen houden zich nog steeds bezig met het bijschaven van de spelregels die op zee in acht genomen moeten worden, en ze zullen daar ongetwijfeld ook nooit en te nimmer mee stoppen. Zo hebben nieuwe uitspraken naar aanleiding van scheepsongevallen met het containerschip ‘CMA CGM Libra’ en de olietanker ‘Atina’ nu extra duidelijkheid geschapen over de reisvoorbereiding die voor een afvaart tot in de puntjes moet worden geregeld en de rust die bemanningsleden moeten genieten voordat ze belangrijke taken uitvoeren.

olietanker op zee shutterstock_313054091
Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Lessen trekken uit ongelukken met vrachtschepen | NT

Lessen trekken uit ongelukken met vrachtschepen

‘CMA CGM Libra’ en ‘Atina’

Het vervoeren van vracht in schepen mag dan al eeuwenlang in zwang zijn, juristen houden zich nog steeds bezig met het bijschaven van de spelregels die op zee in acht genomen moeten worden, en ze zullen daar ongetwijfeld ook nooit en te nimmer mee stoppen. Zo hebben nieuwe uitspraken naar aanleiding van scheepsongevallen met het containerschip ‘CMA CGM Libra’ en de olietanker ‘Atina’ nu extra duidelijkheid geschapen over de reisvoorbereiding die voor een afvaart tot in de puntjes moet worden geregeld en de rust die bemanningsleden moeten genieten voordat ze belangrijke taken uitvoeren.

olietanker op zee shutterstock_313054091
Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu