Het gaat om vaste laadstations met een vermogen dat varieert van 20 kW tot 360 kW. Voor hulp onderweg of in werkplaatsen waar maximale flexibiliteit van de laadinfrastructuur nodig is, zijn bovendien ook mobiele laders met vermogens van 24 kW tot 40 kW leverbaar.

Snelladen

Volgens DAF, dat de laadstations levert onder de naam van moederbedrijf Paccar, zijn de laders met de laagste vermogens vooral geschikt voor trucks die na afloop van hun dagelijkse ritten ’s avonds of ’s nachts worden opgeladen. De laders van 120 kW en 180 kW zijn ontworpen voor snelladen, waarbij de 180 kW lader genoeg vermogen levert om de meeste elektrische trucks in minder dan drie uur op te laden. De krachtigste uitvoering heeft een vermogen van 350 kW en kan voertuigen in minder dan twee uur volledig kan opladen of twee voertuigen tegelijkertijd kan snelladen. Optimale communicatie

Volgens DAF moet de levering van laadstations bijdragen aan een eenvoudige overstap naar elektrisch vervoer. ‘De inzet van volledig elektrische trucks vereist een specifieke manier van plannen en werken’, zegt marketingdirecteur Richard Zink van DAF.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding