Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
MSC heeft in alle stilte een groot belang genomen in de exploitatie van de Delta Dedicated North-terminal van ECT op de Maasvlakte. Het zou gaan om 49 of 50%.
Dat is een doorbraak voor Rotterdam, dat de Zwitserse rederij ooit de deur wees en haar vervolgens stormachtig zag uitgroeien tot veruit de grootste speler in Antwerpen, goed voor ruim de helft van de totale 8,5 miljoen teu vorig jaar. MSC is al jaren ‘s werelds snelst groeiende containerlijn, staat nu op twee en haalt op termijn waarschijnlijk nummer één Maersk in.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Hopelijk zijn de gevolgen niet te groot voor de Antwerpse MSC home terminal ?
Zou deze traffiek volledig naar de ECT terminal gaan of…
Volgens Alphaliner is MSC nu al de grootste
containerrederij ter wereld. Het is in ieder geval een nek-aan-nek race tussen beide giganten.
Binnen ECT is er niemand die het bericht bevestigd dus of er al gejubeld moet worden betwijfel ik.
ziet er zeer positief uit.
hoop voor de nieuwe instroom.
Gr D de Ridder
nu de mentaliteit van het ect personeel nog veranderen en de toekomst ziet er rooskleurig uit
ik woon aan de maashaven maar zie daar geen containers
ik denk dat ze de waalhaven bedoelen
Een geweldige move voor al de mensen die werken bij ECT naar de toekomst. Gr Jos Arensman TOD