Reuzencontainerschip ‘Mary Maersk’ in Antwerpen

Met enige vertraging door de mist is de ‘Mary Maersk’, een van de grootste containerschepen ter wereld, zaterdagmorgen pas aangekomen in de Antwerpse haven.

Het gloednieuwe schip dat samen met de ‘Maersk Mc-Kinney Møller’ en de ‘Majestic Maersk’ nu het grootste containerschip ter wereld is, had vrijdagochtend al op weg moeten zijn naar Vlissingen om vervolgens de Westerschelde op te varen naar Antwerpen. Dichte mist gooide echter roet in het eten.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Dit was een prachtige testcase voor Antwerpen. Met de P3 krijgen ze veel meer van dit werk voor de kant. Is natuurlijk een klap voor APM op Maasvlakte 1; Maersk gaat over 1,5 jaar naar Maasvlakte 2 en dan blijft er voor 1 niet veel over. Een nieuwe klant zal zich ook niet snel aandienen, die willen niet bij zo’n onbetrouwbare terminal voor de kant komen. Ben benieuwd hoe ze daar verder mee om zullen gaan, zouden er in 2014 400 APMers in Antwerpen terecht kunnen?

Geplaatst door: Kloot op
Reuzencontainerschip ‘Mary Maersk’ in Antwerpen | NT

Reuzencontainerschip ‘Mary Maersk’ in Antwerpen

Met enige vertraging door de mist is de ‘Mary Maersk’, een van de grootste containerschepen ter wereld, zaterdagmorgen pas aangekomen in de Antwerpse haven.

Het gloednieuwe schip dat samen met de ‘Maersk Mc-Kinney Møller’ en de ‘Majestic Maersk’ nu het grootste containerschip ter wereld is, had vrijdagochtend al op weg moeten zijn naar Vlissingen om vervolgens de Westerschelde op te varen naar Antwerpen. Dichte mist gooide echter roet in het eten.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Dit was een prachtige testcase voor Antwerpen. Met de P3 krijgen ze veel meer van dit werk voor de kant. Is natuurlijk een klap voor APM op Maasvlakte 1; Maersk gaat over 1,5 jaar naar Maasvlakte 2 en dan blijft er voor 1 niet veel over. Een nieuwe klant zal zich ook niet snel aandienen, die willen niet bij zo’n onbetrouwbare terminal voor de kant komen. Ben benieuwd hoe ze daar verder mee om zullen gaan, zouden er in 2014 400 APMers in Antwerpen terecht kunnen?

Geplaatst door: Kloot op